| dc.contributor.author | برقی, عیسی | fa_IR |
| dc.contributor.author | موسوی, ستاره | fa_IR |
| dc.contributor.author | موسوی زاده, میر محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T19:03:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T19:03:05Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T19:03:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T19:03:05Z | |
| dc.date.issued | 2012-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-01-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | برقی, عیسی, موسوی, ستاره, موسوی زاده, میر محمد. (1391). مطالعه میزان بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان نوآوری در دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 46(1), 83-104. doi: 10.22059/jlib.2012.28777 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1338-1026 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jlib.2012.28777 | |
| dc.identifier.uri | https://jlib.ut.ac.ir/article_28777.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456649 | |
| dc.description.abstract | هدف: این پژوهش به منظور مطالعه سطوح بکارگیری فناوری اطلاعات توسط اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان به عنوان معیاری برای پذیرش نوآوری برنامه درسی بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه «سی بام» انجام شد.
روش: نوع پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و نمونه آماری شامل 126 نفر از استادان دانشگاهاصفهان و 174 نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از طریق روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شده است. ابزار بهکارگرفته شده، پرسشنامه استاندارد سنجش سطوح کاربرد فناوری در آموزش بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه (نسخه 1.1) میباشد.
یافتهها: با ارجاع به الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه، اکثریت استادان دانشگاه (9/65?) در سطوح 2 تا 5 (یعنی آمادگی تا استفاده عادی) از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند. استادان زن نسبت به مرد و استادان در مرتبه مربی و استادی نسبت به استادان در مرتبه های دانشیاری و استادیاری در سطح پایینتری از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارندو استادان دانشگاه اصفهان نسبت به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح پایینتری از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند . سابقه خدمت استادان رابطه معنیداری با سطح بکارگیری فناوری توسط آنها ندارد. از آنجا که اکثریت اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان در سطوح 2 تا 5 (یعنی آمادگی تا استفاده عادی) از بکارگیری فناوری اطلاعات قرار دارند | fa_IR |
| dc.format.extent | 305 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Academic librarianship and Information Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jlib.2012.28777 | |
| dc.subject | الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه | fa_IR |
| dc.subject | تلفیق فناوری | fa_IR |
| dc.subject | فناوری اطلاعات و ارتباطات | fa_IR |
| dc.subject | نوآوری برنامه درس | fa_IR |
| dc.title | مطالعه میزان بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان نوآوری در دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بر مبنای الگوی پذیرش مبتنی بر علاقه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد، برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | مدرس دانشگاه تربیت معلم تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 46 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 83 | |
| dc.citation.epage | 104 | |