نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمران جوری, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorوکیلی فرد, حمید رضاfa_IR
dc.contributor.authorپورزمانی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorرییس زاده, سید محمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T18:37:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T18:37:52Z
dc.date.available1399-08-01T18:37:51Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T18:37:52Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-08en_US
dc.date.submitted1396-07-16fa_IR
dc.identifier.citationمران جوری, مهدی, وکیلی فرد, حمید رضا, پورزمانی, زهرا, رییس زاده, سید محمد رضا. (1397). آزمون رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت‌های بازاریابی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت, 7(28), 15-28.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5785
dc.identifier.urihttp://jmaak.srbiau.ac.ir/article_13291.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/454821
dc.description.abstractدر سال‌های اخیر، بازار خدمات حرفه حسابرسی تغییرات سریع و در خور توجهی داشته است. خصوصی‌سازی به موسسات حسابرسی اجازه داد بیشتر اهداف اقتصادی را دنبال کنند. در چنین شرایطی حسابرسان با یک موقعیت متضاد مواجه‌اند؛ زیرا از یک سو آیین رفتار حرفه‌ای، به منظور رعایت استقلال و کیفیت حسابرسی، حسابرسان را از تعامل و ارتباط نزدیک با مشتری منع می‌نماید و از سوی دیگر محیط کسب و کار برای خدمات حرفه‌ای، در حال تغییر بوده و رقابت شدید در این صنعت، آنها را به سمت بازاریابی و مشتری مداری سوق می دهد. انتظار جامعه این است که حسابرسان در جهت متعادل کردن منافع جامعه و منافع شخصی خود، استقلال خویش را حفظ نمایند. اما با افزایش تعداد موسسات حسابرسی، حسابرسان خطر دور ماندن از رقابت را بیشتر از قبل احساس می کنند و این سئوال مطرح می شود که در شرایط فعلی حسابرسان چگونه می‌توانند بین منافع جامعه و منافع شخصی خود تعادل برقرار نمایند. بنابراین با توجه به مطالب فوق، در مطالعه حاضر رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف سنتی حسابرسی و فعالیت‌های بازاریابی مورد آزمون قرار گرفته است. جامعه آماری شامل 1157 حسابرس شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و نمونه آماری 289 نفر بود. برای آزمون فرضیه‌ها از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که نگرش، سطح اهمیت، رفتار فریبنده و سطوح حرفه‌ای بر توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی تاثیر دارد ولی جوان بودن حسابرسان بر توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت‌های بازاریابی تاثیر ندارد.<br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent458
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری مدیریت ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Management Acounting Associationen_US
dc.relation.ispartofدانش حسابداری و حسابرسی مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Accounting and Auditing Knowledgeen_US
dc.subjectرفتار حسابرسانfa_IR
dc.subjectوظایف حسابرسیfa_IR
dc.subjectفعالیت‌های بازاریابیfa_IR
dc.titleآزمون رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت‌های بازاریابیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه چالوسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حسابداری، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران(نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حسابداری، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue28
dc.citation.spage15
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد