نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهنگی, دکتر علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorاربطانی, طاهر روشندلfa_IR
dc.contributor.authorبرقی, میکائیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T18:23:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T18:23:13Z
dc.date.available1399-08-01T18:23:12Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T18:23:13Z
dc.date.issued2004-09-22en_US
dc.date.issued1383-07-01fa_IR
dc.identifier.citationفرهنگی, دکتر علی اکبر, اربطانی, طاهر روشندل, برقی, میکائیل. (1383). نگرشی بر بنیان های نظری مدیریت سازمان های رسانه ای. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 17(4)fa_IR
dc.identifier.urihttps://jmk.ut.ac.ir/article_11576.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/453908
dc.description.abstractاین مقاله رهیافت های نظری به تجزیه و تحلیل مدیریت در سازمان های رسانه ای را مورد بررسی قرا رمی دهد. با توجه به نقش منحصر به فرد این سازمانها در حیات سیاسی فرهنگی و اقتصادی توسعه مبانی نظری جهت مطالعه مدیریت و رهبری در آن ها منطقی و ضروری می نماید. سازمان های رسانه ای طیف وسیعی را شامل می شوند که در مقاله حاضر منظور از سازمان رسانه ای رسانههای جمعی اعم از رادیو – تلویزیون و مطبوعات می باشد. سازمان های رسانه ای با داشتن ویژگی ها منحصر به فرد خود در مقایسه با سایر سازمانهای بزرگ نیاز به مدیریتی متفاوت پیدا می کنند. این مقاله در سه بخش به بررسی بنیان های نظری مدیریت در سازمان های یاد شده می پردازد : در ابتدا نظریه های جهان شمول مدیریت بررسی شده که در این رابطه سه نظریه جهان شمل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. یکی از این رهیافت های جهان شمول نظریه کارگزاری است که به تفصیل بدان پرداخته می شود. سپس رویکردهای اقتضایی مدیریت مورد مداقه قرار می گیرند که موضوع اصلی آن ها نیاز به تطبیق با محیط می باشد و سرانجام برخی رویکردهای نوین و سهم آن ها در شکل گیری نظریه سازمان های رسانه ای مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. در پایان چنین نتیجه گرفته می شود که سازمان های رسانه ای در اداره خود نیازمند بکارگیری چندین بخش ساختاری هستند برخی با مبانی نسبتا معروف در زمینه مدیریت و برخی با مبادی اخر در نظریه های سازمان . تحقیقات و مطالعات بیش تر در این زمینه ممکن است زوایای جدیدی را به توسعه نظریه سازمان های یاد شده بیفزاید.fa_IR
dc.format.extent854
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود)fa_IR
dc.relation.ispartofManagement Knowledge(Not Publish)en_US
dc.subjectرویکرد اقتضاییfa_IR
dc.subjectسازمان رسانه ایfa_IR
dc.subjectمدیریت رسانهfa_IR
dc.subjectمدیریت سیاسیfa_IR
dc.subjectموسسه اخلاقیfa_IR
dc.subjectنظریه کارگزاریfa_IR
dc.subjectنظریه میدانfa_IR
dc.titleنگرشی بر بنیان های نظری مدیریت سازمان های رسانه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume17
dc.citation.issue4


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد