نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجباری, منصورfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:21:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:21:00Z
dc.date.available1399-08-01T00:21:00Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:21:00Z
dc.date.issued2008-12-21en_US
dc.date.issued1387-10-01fa_IR
dc.identifier.citationجباری, منصور. (1387). جبران خسارت روحی و روانی در حمل و نقل هوایی. فصلنامه تحقیقات حقوقی, 11(48)fa_IR
dc.identifier.issn1024-0772
dc.identifier.urihttp://lawresearchmagazine.sbu.ac.ir/article_56420.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446665
dc.description.abstractکنوانسیون های ورشو1929 و مونترال 1999 در خصوص حمل و نقل هوایی در کلیه پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی بیشتر کشورهای جهان اجرا می گردند. مطابق ماده 17 کنوانسیون ورشو، که کنوانسیون مونترال هم تغییر مهمی در آن به وجود نیاورده است:"متصدی حمل و نقل مسئول خسارتی است که در صورت فوت یا جرح و یا هر گونه آسیب بدنی متوجه مسافر می گردد"منظور از خسارت وارده در این ماده چه نوع آسیبی است؟آیا ممکن است آسیب مغزی وارده به مسافر قابل جبران باشد؟این مقاله این دو پرسش را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.قسمت نخست مقاله ارتباط بین خسارت معنوی و آسیب های جسمانی را توضیح می دهد. قسمت دوم تفاسیر مختلف دادگاه ها از آسیب بدنی را مطرح کرده است قسمت سوم با اشاره به صورت جلسه گفتگوها و مذاکرات کنفرانس مونترال به این نتیجه می رسد که دایره شمول این ماده در کنوانسیون مونترال گسترده تر شده استfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه تحقیقات حقوقیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Law Researchen_US
dc.titleجبران خسارت روحی و روانی در حمل و نقل هواییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue48


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد