نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقیاسی, میتراfa_IR
dc.contributor.authorاحسانیان, قاسم علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:08:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:08:56Z
dc.date.available1399-08-01T00:08:44Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:08:56Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-16en_US
dc.date.submitted1398-03-26fa_IR
dc.identifier.citationقیاسی, میترا, احسانیان, قاسم علی. (1397). بررسی بازخورد استفاده از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو در پژوهش‌های دانشجویی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بابل ). فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی, 5(3), 45-56. doi: 10.30473/mrs.2019.46893.1388fa_IR
dc.identifier.issn2383-1049
dc.identifier.issn2538-5356
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/mrs.2019.46893.1388
dc.identifier.urihttp://lib.journals.pnu.ac.ir/article_6155.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446045
dc.description.abstractهدف: ارزیابی بازخورد استفاده از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو در پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی داتشگاه پیام نور بابل است. <br />روش شناسی: این تحقیق از نظر هدف کاربردی، و به روش پیمایشی – تحلیلی انجام شده است. ابزار پژوهش از نوع پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن از طریق مشورت با متخصصان اخذ گردید و پایایی آن بر اساس آزمون الفای کرنباخ معادل 839/0 تعیین شد. جامعه آماری شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بابل به تعداد151 نفر بود و حجم نمونه براساس فرمول کوکران 108 نفر بدست آمد. روش نمونه‌‌گیری از نوع تصادفی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار spss نسخه 22 استفاده شد.<br /> یافته ها: بین رضایت دانشجویان از موتور جستجوی گوگل و یاهو تفاوت معنی دار وجود داشت(001/0 P=. ). بین باز خورد شناخت دانشجویان از شاخص‌های مؤثر بر بازیابی اطلاعات از موتورهای مورد بحث تفاوت معنی دار وجود اشت(001/0 P=. ). میانگین مؤلفه‌ها‌ی مورد بررسی برای موتور جستجوی گوگل نسبت به موتور جستجوی یاهو بیشتر است (گوگل 04/4و یاهو: استفاده 76/3). به طوری که آزمون انجام شده بین این دو موتور از این نظر تفاوت معنی دار نشان داد (001/0 P=. ). دانشجویان از موتورهای گوگل و یاهو بیشتر به منظور "انتخاب موضوع" استفاده می‌کنند. <br />نتیجه گیری: دانشجویان دانشگاه پیام نور بابل جهت انجام پروژه های پزوهشی خود از موتور جستجوی گوگل بیش از یاهو استفاده می‌کنند. سطح آشنایی آنان با موتور جستجوگوگل بیشتر از یاهو بود و از نتایج جستجوی خود در موتور گوگل رضایت بیشتری نسبت به یاهو داشتند.fa_IR
dc.format.extent1497
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayam Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Knowledge and Information Management Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/mrs.2019.46893.1388
dc.subjectگوگلfa_IR
dc.subjectیاهوfa_IR
dc.subjectتحقیقfa_IR
dc.subjectتحصیلات تکمیلیfa_IR
dc.subjectدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectمدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.titleبررسی بازخورد استفاده از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو در پژوهش‌های دانشجویی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بابل )fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علم اطلاعات و دانش شنااسی، دانشکده علوم انسانی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علم اطلاعات و دانش شنااسی، دانشکده علوم انسانس، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage45
dc.citation.epage56
nlai.contributor.orcid0000-0003-0649-8121


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد