نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچشمه‌سهرابی, مظفرfa_IR
dc.contributor.authorحکیمائی, نجمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:02:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:02:26Z
dc.date.available1399-08-01T00:02:21Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:02:26Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-07en_US
dc.date.submitted1396-03-17fa_IR
dc.identifier.citationچشمه‌سهرابی, مظفر, حکیمائی, نجمه. (1395). به کارگیری شاخص اچ در ارزشیابی پژوهش و پژوهشگر؛ آری یا نه؟. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی, 3(2), 11-24.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1049
dc.identifier.issn2538-5356
dc.identifier.urihttp://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4284.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/445992
dc.description.abstractهدف: هدف از انجام این پژوهش تبیین چگونگی به کارگیری شاخص هیرش (اچ ایندکس) در ارزشیابی پژوهش و پژوهشگر است. <br />روش تحقیق: پژوهش به روش کیفی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش در برگیرنده جامعه علمی کشور (اعضای هیأت ‌علمی دانشگاه‌ها، دانشگران ایرانی آی. اس. آی، و دانشگران آی. اس. سی) بود. نمونه آماری پژوهش شامل 20 نفر از اعضای هیأت ‌‌علمی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی شهید بهشتی، خوارزمی، شاهد، یاسوج و رازی کرمانشاه است. در این پژوهش از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد. داده‌های پژوهش از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع‌آوری و بر اساس روش نظریه زمینه­ای (گراندد تئوری)  تجزیه و تحلیل شدند. <br />یافته‌ها: با استفاده از تکنیک کدگذاری موجود در روش گراندد تئوری 7 مقوله استخراج گردید. مقولۀ شاخص هیرش به عنوان مقوله اصلی در نظر گرفته شد. مقولات دیگر این پژوهش عبارتند از: نقاط قوت، ضعف شاخص هیرش، کیفیت پژوهش، رتبه‌بندی و ارتقا، موافقان، مخالفان شاخص هیرش، و راهکارهای جهت بهبود شاخص هیرش. <br />نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که با وجود نقاط ضعف متعدد وارد بر شاخص هیرش و نیز از آنجا که این شاخص صرفاً بیانگر جنبه‌هایی از فعالیت علمی فرد است (بروندادهای علمی به شکل مقاله)، در نتیجه استفاده از آن در مواردی چون رتبه‌بندی و ارتقای افراد و دانشگاه‌ها تا رسیدن به اطمینان کامل نسبت به پیامدهای منفی آن برای پژوهش کشور توصیه نمی‌شود.fa_IR
dc.format.extent530
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayam Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Knowledge and Information Management Journalen_US
dc.subjectشاخص اچfa_IR
dc.subjectارزشیابی پژوهشfa_IR
dc.subjectارزشیابی پژوهشگرfa_IR
dc.subjectارزشیابی دانشگاه‌هاfa_IR
dc.subjectگراندد تئوریfa_IR
dc.titleبه کارگیری شاخص اچ در ارزشیابی پژوهش و پژوهشگر؛ آری یا نه؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage11
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد