| dc.contributor.author | چشمهسهرابی, مظفر | fa_IR |
| dc.contributor.author | حکیمائی, نجمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T00:02:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T00:02:26Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T00:02:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T00:02:26Z | |
| dc.date.issued | 2016-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-06-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-03-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | چشمهسهرابی, مظفر, حکیمائی, نجمه. (1395). به کارگیری شاخص اچ در ارزشیابی پژوهش و پژوهشگر؛ آری یا نه؟. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی, 3(2), 11-24. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1049 | |
| dc.identifier.issn | 2538-5356 | |
| dc.identifier.uri | http://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4284.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/445992 | |
| dc.description.abstract | هدف: هدف از انجام این پژوهش تبیین چگونگی به کارگیری شاخص هیرش (اچ ایندکس) در ارزشیابی پژوهش و پژوهشگر است. <br />روش تحقیق: پژوهش به روش کیفی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش در برگیرنده جامعه علمی کشور (اعضای هیأت علمی دانشگاهها، دانشگران ایرانی آی. اس. آی، و دانشگران آی. اس. سی) بود. نمونه آماری پژوهش شامل 20 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی شهید بهشتی، خوارزمی، شاهد، یاسوج و رازی کرمانشاه است. در این پژوهش از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد. دادههای پژوهش از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمعآوری و بر اساس روش نظریه زمینهای (گراندد تئوری) تجزیه و تحلیل شدند. <br />یافتهها: با استفاده از تکنیک کدگذاری موجود در روش گراندد تئوری 7 مقوله استخراج گردید. مقولۀ شاخص هیرش به عنوان مقوله اصلی در نظر گرفته شد. مقولات دیگر این پژوهش عبارتند از: نقاط قوت، ضعف شاخص هیرش، کیفیت پژوهش، رتبهبندی و ارتقا، موافقان، مخالفان شاخص هیرش، و راهکارهای جهت بهبود شاخص هیرش. <br />نتیجهگیری: نتایج نشان داد که با وجود نقاط ضعف متعدد وارد بر شاخص هیرش و نیز از آنجا که این شاخص صرفاً بیانگر جنبههایی از فعالیت علمی فرد است (بروندادهای علمی به شکل مقاله)، در نتیجه استفاده از آن در مواردی چون رتبهبندی و ارتقای افراد و دانشگاهها تا رسیدن به اطمینان کامل نسبت به پیامدهای منفی آن برای پژوهش کشور توصیه نمیشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 530 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.publisher | Payam Noor University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Knowledge and Information Management Journal | en_US |
| dc.subject | شاخص اچ | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی پژوهش | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی پژوهشگر | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی دانشگاهها | fa_IR |
| dc.subject | گراندد تئوری | fa_IR |
| dc.title | به کارگیری شاخص اچ در ارزشیابی پژوهش و پژوهشگر؛ آری یا نه؟ | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسارشد، علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 11 | |
| dc.citation.epage | 24 | |