| dc.contributor.author | گرایی, احسان | fa_IR | 
| dc.contributor.author | جلیل پور, پیمان | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T23:53:16Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T23:53:17Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-30T23:53:16Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-10-21T23:53:17Z |  | 
| dc.date.issued | 2011-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-07-03 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-04-12 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | گرایی, احسان, جلیل پور, پیمان. (1390). شناسایی نحوه ارائه ایده ها، روشها، پیشنهادات نو و الگوی ارتباط در کتابخانه های دانشگاه هایی شهید چمران و جندی شاپور. کتابداری و اطلاعرسانی, 14(355), 225-250. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1680-9637 |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-5977 |  | 
| dc.identifier.uri | http://lis.aqr-libjournal.ir/article_47804.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/445788 |  | 
| dc.description.abstract | <strong><span style="text-decoration: underline;">مقدمه</span></strong><strong>: هدف اصلی این پژوهش، شناسایی نحوۀ ارائۀ ایدهها، روشها، پیشنهادهای نو و الگوی ارتباط در کتابخانههای دانشگاههای شهید چمران و جندی شاپور است.</strong>
<strong><span style="text-decoration: underline;">روش</span></strong><strong>: این پژوهش از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش را تمامی کارکنان کتابخانههای دانشگاههای شهید چمران و جندی شاپور تشکیل دادند. دادههای گردآوری شده با استفاده از روشهای آمار توصیفی، آزمون </strong>t<strong> تک نمونهای و آزمون </strong>t<strong> گروههای مستقل، تجزیه و تحلیل گردید.</strong>
<strong><span style="text-decoration: underline;">یافتهها</span></strong><strong>: بررسی دادههای گردآوری شده با استفاده از نرم افزار </strong>SPSS<strong> نشان داد میزان استقبال کتابخانهها از ایدههای نو در حد بالا و بیشتر از حد متوسط بوده است. میزان استفادۀ مدیران از مشوّقهای درونی و بیرونی جهت ترغیب کارکنان به ارائۀ پیشنهادهای خلاقانه، بالاتر از حد متوسط بوده است. جوّ مشارکتی حاکم بر کتابخانهها، میل به همکاری و مشارکت را در کارکنان افزایش داده است. همچنین، دانشگاه شهید چمران در تمامی متغیرهای مورد بررسی به استثنای «استقبال از ایدهها، روشها، و پیشنهادهای نو» نسبت به دانشگاه جندی شاپور وضعیت بهتری دارد.</strong>
<strong><span style="text-decoration: underline;">اصالت / ارزش</span></strong><strong>: یافتههای این پژوهش بر</strong><strong>اهمیت توجه بیشتر به ایدههای نو و خلاقانۀ کارکنان کتابخانهها تأکید میکند. مدیران کتابخانهها میتوانند با بهرهگیری از نتایج پژوهش حاضر، عوامل ترغیب کننده و بازدارندۀ ارائۀ ایدههای نو از سوی کارکنان را شناسایی کنند و در جهت تقویت و تضعیف آنها گام </strong> | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی | fa_IR | 
| dc.publisher | Central Library of Astan Quds Razavi | en_US | 
| dc.relation.ispartof | کتابداری و اطلاعرسانی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Library and Information Sciences | en_US | 
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR | 
| dc.subject | نوآوری | fa_IR | 
| dc.subject | ایدهها | fa_IR | 
| dc.subject | الگوی ارتباطی | fa_IR | 
| dc.subject | کتابخانههای دانشگاهی دانشگاه شهید چمران | fa_IR | 
| dc.subject | دانشگاه جندی شاپوراهواز | fa_IR | 
| dc.title | شناسایی نحوه ارائه ایده ها، روشها، پیشنهادات نو و الگوی ارتباط در کتابخانه های دانشگاه هایی شهید چمران و جندی شاپور | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجو کارشاسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجو کارشاسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 14 |  | 
| dc.citation.issue | 355 |  | 
| dc.citation.spage | 225 |  | 
| dc.citation.epage | 250 |  |