نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیدالهی صابر, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, محمداسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorزمانی, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorصاحبی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:22:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:22:17Z
dc.date.available1399-07-30T22:22:16Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:22:17Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-21en_US
dc.date.submitted1396-04-30fa_IR
dc.identifier.citationیدالهی صابر, فاطمه, ابراهیمی, محمداسماعیل, زمانی, نرگس, صاحبی, علی. (1398). تعیین اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر مسولیت پذیری و امیدواری دانشجویان دختر. دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی, 8(1), 165-174. doi: 10.30473/sc.2019.32877.2019fa_IR
dc.identifier.issn2322-3782
dc.identifier.issn2322-4312
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2019.32877.2019
dc.identifier.urihttp://sc.journals.pnu.ac.ir/article_5767.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443257
dc.description.abstractمقدمه: این پژوهش با هدف، بررسی تعیین تاثیر آموزش تئوری انتخاب بر میزان مسئولیت‌پذیری و سطح امیدواری در دانشجویان دختر انجام گرفت. روش: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه دانشجویی دانشگاه که در سال  1396ـ 1395در دانشگاه<strong> </strong>آزاد اسلامی‌واحد همدان<strong> </strong>مشغول به تحصیل تشکیل دادند، که تعداد جامعه آماری که مجموعاً 529 نفر بودند و نمونه آماری30 نفر بودند که  به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب ومطالعه گردید. جهت جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه‌های امیدواری و پرسشنامه مسئولیت‌پذیری استفاده شد، ابزار اندازه‌گیری میزان مسئولیت‌پذیری پرسشنامه 42سوالی گاف بود، و برای سنجش میزان امیدواری از پرسشنامه 12 ماده‌ای اشنایدر استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از تحلیل کواریانس یکراهه (انکوا) وچند متغیره (مانکوا) استفاده شد و داده‌ها با نرم افزار spss تحلیل شدند. یافته ها: نتایج حاصل از کواریانس نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری( 01/0P <  ) وجود دارد، و  آموزش تئوری انتخاب  موجب افزایش مسئولیت‌پذیری و امیدواری در دانشجویان دختر شده است ( 01/0P <  ). نتیجه گیری: بنابراین میتوان گفت، آموزش نظریه انتخاب با افزایش روابط مثبت، افزایش مسولیت‌پذیری و شیوه‌های صحیح ارضاء نیازهای اساسی انسان منجر به امید و مسولیت پذیری بیشتر می‌شود.fa_IR
dc.format.extent214
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Cognitionen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2019.32877.2019
dc.subjectتئوری انتخابfa_IR
dc.subjectمسئولیت‌پذیریfa_IR
dc.subjectامیدواریfa_IR
dc.titleتعیین اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر مسولیت پذیری و امیدواری دانشجویان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، گروه روانشناسی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار وعضو هیئت علمی گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، عضو ارشد موسسه ویلیام گلاسر، سیدنی، استرالیاfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage165
dc.citation.epage174


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد