نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنگهداری, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorصیف, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorسرمدی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorفرج اللهی, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorرستگار, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:14:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:14:22Z
dc.date.available1399-07-30T22:14:22Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:14:22Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-13en_US
dc.date.submitted1398-05-22fa_IR
dc.identifier.citationنگهداری, سمیه, صیف, محمد حسن, سرمدی, محمد رضا, فرج اللهی, مهران, رستگار, احمد. (1399). ارائه مدل علی روابط نیاز به شناخت و غوطه وری در جریان بازیهای دیجیتال در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه. دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی, 9(1), 21-30. doi: 10.30473/sc.2020.48026.2423fa_IR
dc.identifier.issn2322-3782
dc.identifier.issn2322-4312
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2020.48026.2423
dc.identifier.urihttp://sc.journals.pnu.ac.ir/article_6711.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443099
dc.description.abstractمقدمه: هدف از پژوهش حاضر ارائه ی مدل علی روابط نیاز به شناخت و غوطه وری در جریان بازیهای دیجیتال در میان دانش آموزان دوره دوم متوسطه ی شهر شیراز در سال تحصیلی 97-96 به روش تحلیل مسیر است. <strong>روش</strong>: نمونه آماری این پژوهش شامل 600 نفر از دانش آموزان شهر شیراز که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده  و به ترکیبی از پرسشنامه های نیاز به شناخت کاچیو پو و پتی (1982)،جو یادگیری ویلیامز و دسی (1996)، جهت گیری هدف وندوال و دیگران (2001)، هیجانات پکران وهمکاران(2005)، جریان ذاتی یادگیری جکسون وایکلود (2008) ویرایش دوم وغوطه وری و سیال شدن براون و فور(2010) پاسخ دادند. <strong>یافته ها</strong><strong>:</strong> به طور کلی نتایج پژوهش نشان  داد که نیاز به شناخت بر هیجانات، جهت گیری هدف و جریان ذاتی دارای اثر مستقیم است .همچنین هیجانات و جریان ذاتی یادگیری دارای اثر مستقیم بر غوطه وری و سیال شدن است. نیاز به شناخت با واسطه گری جهت گیری هدف و جریان یادگیری و هیجانات بر غوطه وری ، وجهت گیری هدف با واسطه هیجانات و جریان ذاتی بر غوطه وری اثر غیر مستقیم دارد .<strong>نتیجه گیری</strong>: کلیه متغیرهای مطره در پژوهش30/0 از متغیرهای موجود در غوطه وری را تبیین می کندو مدل پژوهش با توجه به داده ها از برازش نسبتا خوبی برخوردار استfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofSocial Cognitionen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/sc.2020.48026.2423
dc.subjectنیاز به شناختfa_IR
dc.subjectغوطه وریfa_IR
dc.titleارائه مدل علی روابط نیاز به شناخت و غوطه وری در جریان بازیهای دیجیتال در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد ، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار ، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage21
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد