| dc.contributor.author | نگهداری, سمیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صیف, محمد حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | سرمدی, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرج اللهی, مهران | fa_IR |
| dc.contributor.author | رستگار, احمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T22:14:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T22:14:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-30T22:14:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-21T22:14:22Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-08-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-05-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نگهداری, سمیه, صیف, محمد حسن, سرمدی, محمد رضا, فرج اللهی, مهران, رستگار, احمد. (1399). ارائه مدل علی روابط نیاز به شناخت و غوطه وری در جریان بازیهای دیجیتال در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه. دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی, 9(1), 21-30. doi: 10.30473/sc.2020.48026.2423 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-3782 | |
| dc.identifier.issn | 2322-4312 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30473/sc.2020.48026.2423 | |
| dc.identifier.uri | http://sc.journals.pnu.ac.ir/article_6711.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443099 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: هدف از پژوهش حاضر ارائه ی مدل علی روابط نیاز به شناخت و غوطه وری در جریان بازیهای دیجیتال در میان دانش آموزان دوره دوم متوسطه ی شهر شیراز در سال تحصیلی 97-96 به روش تحلیل مسیر است. <strong>روش</strong>: نمونه آماری این پژوهش شامل 600 نفر از دانش آموزان شهر شیراز که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده و به ترکیبی از پرسشنامه های نیاز به شناخت کاچیو پو و پتی (1982)،جو یادگیری ویلیامز و دسی (1996)، جهت گیری هدف وندوال و دیگران (2001)، هیجانات پکران وهمکاران(2005)، جریان ذاتی یادگیری جکسون وایکلود (2008) ویرایش دوم وغوطه وری و سیال شدن براون و فور(2010) پاسخ دادند. <strong>یافته ها</strong><strong>:</strong> به طور کلی نتایج پژوهش نشان داد که نیاز به شناخت بر هیجانات، جهت گیری هدف و جریان ذاتی دارای اثر مستقیم است .همچنین هیجانات و جریان ذاتی یادگیری دارای اثر مستقیم بر غوطه وری و سیال شدن است. نیاز به شناخت با واسطه گری جهت گیری هدف و جریان یادگیری و هیجانات بر غوطه وری ، وجهت گیری هدف با واسطه هیجانات و جریان ذاتی بر غوطه وری اثر غیر مستقیم دارد .<strong>نتیجه گیری</strong>: کلیه متغیرهای مطره در پژوهش30/0 از متغیرهای موجود در غوطه وری را تبیین می کندو مدل پژوهش با توجه به داده ها از برازش نسبتا خوبی برخوردار است | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Social Cognition | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30473/sc.2020.48026.2423 | |
| dc.subject | نیاز به شناخت | fa_IR |
| dc.subject | غوطه وری | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل علی روابط نیاز به شناخت و غوطه وری در جریان بازیهای دیجیتال در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | مربی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد ، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار ، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 21 | |
| dc.citation.epage | 30 | |