دوره 5, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
رابطه بین سوگیریهای شناختی و وسوسه در افراد مبتلا به وابستگی به مواد افیونی: نقش تعدیل کنندگی خصوصیات شخصیت (دانشگاه پیام نور, 2016-07-22)مقدمه: بر اساس تحقیقات اخیر، سوگیری در پردازش اطلاعات و ارتباط آن با سایر فاکتورها مثل وسوسه و خصوصیات شخصیتی نقش مهمی را در سببشناسی و نگهداری اختلالات وابستگی به مواد بازی میکنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش تعدیلکنندگی ...
 
- 
اثربخشی آموزش حل مسئله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی (دانشگاه پیام نور, 2016-07-22)مقدمه: هدف این پژوهش، بررسی میزان اثربخشی آموزش حل مسئله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان پسر دبستانی بود. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر نجف آباد در سال تحصیلی 1393-1392 ...
 
- 
مقایسه نظریه ذهن، مفهوم خدا و مفهوم میهن در بین کودکان دارای سبکهای فرزندپروری متفاوت (دانشگاه پیام نور, 2016-07-22)مقدمه: هدف از مطالعه حاضر مقایسه نظریه ذهن، مفهوم خدا، مفهوم میهن در بین کودکان برخوردار از سبکهای فرزندپروری متفاوت در کودکان مهدکودک و پیشدبستانی بود. روش: طرح این پژوهش از نوع پسرویدادی است. جامعه آماری شامل کودکان ...
 
- 
مقایسه شایعه پراکنی اینترنتی و خودشیفتگی در بین کاربران فیسبوک، اینترنت و افراد غیر کاربر اینترنت (دانشگاه پیام نور, 2016-07-22)مقدمه: هدف پژوهش حاضر مقایسه شایعه پراکنی اینترنتی و خودشیفتگی در بین کاربران فیسبوک با کاربران اینترنت و افراد غیر کاربر اینترنت در بین ساکنین شهر تهران است. روش: از میان کاربران اینترنت شهر تهران نمونهای 500 نفری بهصورت ...
 
- 
مقایسه کارکردهای اجرایی و حافظه دانش آموزان دوزبانه و یک زبانه (دانشگاه پیام نور, 2016-07-22)مقدمه: هدف از پژوهش حاضر مقایسه کارکردهای اجرایی و حافظه دانشآموزان دو زبانه و یکزبانه بود. روش: برای این منظور 120 دانشآموز دختر و پسر 7 ـ 12 ساله (60 دانشآموز یکزبانه فارسی زبان و 60 دانشآموزان دو زبانه ارمنی ـ ...
 
- 
تمایزیافتگی و تفکرارجاعی: نقش واسطهای درماندگی آموخته شده (دانشگاه پیام نور, 2016-07-22)مقدمه: پژوش حاضر با هدف پیشبینی تفکر ارجاعی بر اساس تمایز یافتگی خود با واسطه درماندگی آموخته شده در دانشجویان انجام شد. روش: 335 نفر (164 پسر و 176 دختر) از دانشجویان دانشگاه آزاد لار به روش خوشهای چند مرحلهای انتخاب ...
 
- 
تدوین و اعتباریابی مقیاس دیدگاه گیری اجتماعی در دانشجویان (دانشگاه پیام نور, 2016-07-22)مقدمه: دیدگاهگیری اجتماعی یکی از مهارتهای ضروری برای برقراری روابط اجتماعی است که ریشه در تواناییهای شناختی دارد. مقیاسی که منحصراً این مهارت را بسنجد وجود ندارد و ابزارهای موجود تنها بهعنوان خرده مقیاس، دیدگاه گیری ...
 



