نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآهنگری, نویدfa_IR
dc.contributor.authorحاجی نژاد, صادقfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, نادر خانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:55:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:56:00Z
dc.date.available1399-07-30T21:55:59Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:56:00Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-22en_US
dc.date.submitted1396-04-01fa_IR
dc.identifier.citationآهنگری, نوید, حاجی نژاد, صادق, محمدی, نادر خان. (1396). ارزیابی نقش مهارت‌های ارتباطی مدیران شهری بر رفتار شهروند سازمانی کارکنان. مطالعات مدیریت شهری, 9(30), 21-34.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7868
dc.identifier.urihttp://ums.srbiau.ac.ir/article_10856.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442197
dc.description.abstract<strong>هدف پژوهش:</strong> شناخت مهارت‌های ارتباطی مدیران به‌منظور تحقق اهداف سازمانی موضوعی اساسی در مطالعه رفتار انسانی است که می‌تواند زمینه ارتقای رفتار شهروند سازمانی کارکنان را فراهم کند. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مهارت­های ارتباطی مدیران شهری بر رفتار شهروند سازمانی کارکنان شهرداری کرج تدوین شده است.  <strong>روش پژوهش:</strong> روش پژوهش تحلیلی-توصیفی از نوع مقطعی بوده و داده‌ها به روش مطالعات کتابخانه‌ای و پیمایشی گرداوری شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش توصیفی تحلیل‌های آماری از فراوانی، درصدها، حداکثر و حداقل، میانگین و انحراف معیار استفاده گردیده و در بخش استنباطی از آزمون‌های همبستگی پیرسون، آزمون آنوا و رگرسیون خطی چند متغیره بهره­گیری شد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه کارکنان شهرداری کرج می‌باشد و حجم نمونه آن 150 نفر به صورت نمونه‌های هدفمند مشخص گردید. <strong> یافته­ها:</strong> یافته‌های پژوهش نشان داد که بین متغیر مهارت­های ارتباطی با رفتار شهروند سازمانی در سطح اطمینان 99‌% رابطه معناداری وجود دارد. همچنین از بین متغیرهای مستقل، متغیرهای مهارت مثبت­گرایی و مهارت خودنظمی بر متغیر وابسته تأثیر نداشته و سایر متغیرها(مهارت خودگشودگی، مهارت همدلی، مهارت اجتماعی و مهارت حمایت گری) با ضرایب متفاوت متغیر رفتار شهروند سازمانی کارکنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. <strong>نتیجه­گیری:</strong> مدیران شهری باید توجه ویژه ای به تقویت شاخص­های مهارت ارتباطی داشته باشند و کارکنان خود را تشویق کنند تا تمایل بیشتری به مشارکت و مسئولیت پذیری در زندگی سازمانی از خود نشان دهند.fa_IR
dc.format.extent965
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات مدیریت شهریfa_IR
dc.relation.ispartofUrban Management Studiesen_US
dc.subjectمهارت‌های ارتباطیfa_IR
dc.subjectمدیران شهریfa_IR
dc.subjectرفتار شهروند سازمانی کارکنانfa_IR
dc.subjectشهرداری کرجfa_IR
dc.titleارزیابی نقش مهارت‌های ارتباطی مدیران شهری بر رفتار شهروند سازمانی کارکنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دوره دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. Email:Ahangari.sh@gmail.com-fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دوره دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. Email: hajinejad.s@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentنادر خان محمدی- دانش آموخته کارشناس ارشد جغرافیا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر - Nader.khanmohammadi.7005@gmail.comfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue30
dc.citation.spage21
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد