نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزندوانیان نایینی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:34:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:34:33Z
dc.date.available1399-07-30T21:34:33Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:34:33Z
dc.date.issued2010-02-20en_US
dc.date.issued1388-12-01fa_IR
dc.date.submitted2009-10-12en_US
dc.date.submitted1388-07-20fa_IR
dc.identifier.citationزندوانیان نایینی, احمد. (1388). ضرورت تأسیس رشته فلسفه آموزش بزرگسالان به‌عنوان حوزه‌اى میان‌رشته‌اى در مقطع کارشناسى ارشد در زیرمجموعه علوم تربیتى. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 2(1), 87-117. doi: 10.7508/isih.2010.05.004fa_IR
dc.identifier.issn2008-4641
dc.identifier.issn2008-4846
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.7508/isih.2010.05.004
dc.identifier.urihttp://www.isih.ir/article_52.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440968
dc.description.abstractهدف از این نوشتار معرفى حوزه معرفتى فلسفه آموزش بزرگسالان به‌عنوان حوزه‌اى میان‌رشته‌اى است. درحال‌حاضر، گرایش‌هاى فلسفه تعلیم و تربیت و آموزش بزرگسالان، در مقاطع تحصیلات تکمیلى علوم تربیتى به‌عنوان دو گرایش مستقل مطالعه و تحقیق مى‌شوند. <br />فلسفه آموزش بزرگسالان بین فلسفه »این نوشتار مى‌کوشد ضرورت ایجاد پلى با عنوان را آشکار سازد. در این مقاله، تاریخچه صدساله« تعلیم و تربیت و آموزش بزرگسالان مطالعات فلسفى در حوزه آموزش بزرگسالان و تلاش‌هاى افرادى مانند گرونت ویگ، بوبر و لیندمن بررسى شده است. <br />گرچه مباحث عمده در فلسفه آموزش بزرگسالان را مى‌توان به سه بخش تقسیم کرد، اما در این مقاله، بیشتر به بخش اول اشاره شده است. این سه بخش عبارتند از: <br />1. طبقه‌بندى‌هاى ارائه‌شده براى دیدگاه‌هاى فلسفى مطرح در آموزش بزر گسالان از قبیل طبقه‌بندى الیاس و مریام، طبقه‌بندى هیمسترا؛ <br />2. بررسى ریشه‌هاى فلسفى رویکردهاى سوادآموزى از قبیل سوادآموزى تابعى، سوادآموزى توده‌اى، سوادآموزى آگاهى‌بخش و سواد اطلاعاتى؛ <br />3. مطالعه آراى متفکران مهم در حوزه فلسفه آموزش بزرگسالان. <br />در پایان، نگارنده هفت‌دهه سوادآموزى در ایران را بررسى کرده و کوشیده است که نشان دهد ریشه بسیارى از ناکامى‌هاى سوادآموزى در ایران، به سبب نداشتن پشتوانه فلسفى نظرى است. لذا با تأسیس این رشته جدید، مى‌توان با بهره‌گیرى از منابع فلسفى و تربیتى، به فهم و حل (کاهش) مسائل و مشکلات آموزش بزرگسالان و سوادآموزى در ایران کمک کردfa_IR
dc.format.extent334
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.publisherIranian Institute for Social & Cultural Studiesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies in the Humanitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.7508/isih.2010.05.004
dc.subjectفلسفه آموزش بزرگسالانfa_IR
dc.subjectفلسفه تعلیم و تربیتfa_IR
dc.subjectآموزش بزرگسالانfa_IR
dc.titleضرورت تأسیس رشته فلسفه آموزش بزرگسالان به‌عنوان حوزه‌اى میان‌رشته‌اى در مقطع کارشناسى ارشد در زیرمجموعه علوم تربیتىfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتى و روانشناسى دانشگاه یزد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage87
dc.citation.epage117


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد