نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعاملی, سیدسعیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبیچرانلو, عبداللهfa_IR
dc.contributor.authorبهار, مهریfa_IR
dc.contributor.authorغلامی, فرزادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:32:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:32:50Z
dc.date.available1399-07-30T21:32:47Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:32:50Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-02en_US
dc.date.submitted1398-04-11fa_IR
dc.identifier.citationعاملی, سیدسعیدرضا, بیچرانلو, عبدالله, بهار, مهری, غلامی, فرزاد. (1398). تدوین الگوی مفهومی ارتباطات آب؛ ظرفیت‌های ارتباطات برای مدیریت بحران آب در ایران. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 11(3), 171-199. doi: 10.22035/isih.2020.3515.3719fa_IR
dc.identifier.issn2008-4641
dc.identifier.issn2008-4846
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22035/isih.2020.3515.3719
dc.identifier.urihttp://www.isih.ir/article_319.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440944
dc.description.abstractامروزه تقریباً بر همگان آشکار شده است که مسائل محیط زیست و از جمله بحران آب به همان اندازه که موضوع علوم طبیعی است، در علوم اجتماعی هم حائز اهمیت و نیازمند توجه است. این مقاله در پی پاسخ‌گویی به این پرسش است که ارتباطات و آب از لحاظ نظری چه نسبتی با یکدیگر یافته­اند؟ و ارتباطات آب به‌مثابهٔ یک حوزۀ  میان‌رشته‌ای جدید چه ظرفیت‌هایی برای حل موضوعات مرتبط با مسائل آب در ایران دارد؟ الگوی ارتباطات آب اروه بازن به‌مثابهٔ الگویی مناسب برای طرح مبانی نظری مرتبط و توضیح مسائل ارتباطات آب، این حوزه را محل تلاقی رشته‌هایی مانند ارتباطات زیست‌محیطی، ارتباطات توسعه، ارتباطات ریسک، ارتباطات سلامت و ارتباطات علم می‌داند. این مقاله با تشریح ابعاد مختلف این مدل و جرح و تعدیل آن، مدل ارتقاءیافته‌ای برای حوزه‌های نظری مرتبط با ارتباطات آب ارائه کرده است. در نهایت با تبیین جنبه‌های مختلف مسائل آب در ایران به این نتیجه رسیده است که فعالان رسانه‌ای و روزنامه­نگاران محیط­زیست ایران می­توانند با مبنا قراردادن ارتباطات استراتژیک در تولید پیام­های مرتبط با بحران آب در فضای رسانه­ای، باعث تغییر رویکردهای سازه‌گرایانه به آب شوند و توجه به ابعاد اجتماعی، فرهنگی بحران آب را که از الزامات اصلی برای حل مسائل آب است، تقویت نمایند.fa_IR
dc.format.extent3351
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.publisherIranian Institute for Social & Cultural Studiesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies in the Humanitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22035/isih.2020.3515.3719
dc.subjectارتباطات استراتژیکfa_IR
dc.subjectارتباطات زیست‌محیطیfa_IR
dc.subjectارتباطات سلامتfa_IR
dc.subjectارتباطات علمfa_IR
dc.subjectارتباطات توسعهfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزی درسیfa_IR
dc.titleتدوین الگوی مفهومی ارتباطات آب؛ ظرفیت‌های ارتباطات برای مدیریت بحران آب در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد علوم ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علوم ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری علوم ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage171
dc.citation.epage199


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد