نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:23:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:23:40Z
dc.date.available1399-07-30T21:23:38Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:23:40Z
dc.date.issued2013-05-22en_US
dc.date.issued1392-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-01-21en_US
dc.date.submitted1391-11-02fa_IR
dc.identifier.citationمهدی, رضا. (1392). شکل‌گیری و توسعه میان‌رشته‌ای‌ها در آموزش عالی: عوامل و الزامات. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی, 5(2), 91-117. doi: 10.7508/isih.2014.18.005fa_IR
dc.identifier.issn2008-4641
dc.identifier.issn2008-4846
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.7508/isih.2014.18.005
dc.identifier.urihttp://www.isih.ir/article_135.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440780
dc.description.abstract<span lang="AR-SA">محوریت دانش در حیات اجتماعی، پیچیدگی مسائل و نیازهای جامعه، انتظار خدمات اجتماعی و نوآوری و کارآفرینی علمی از دانشگاهها، مساله گشایی و غنی سازی وظایف آموزشی و پژوهشی، توسعه و گسترش فعالیتها و رشته‌های میان‌رشته‌ای را به یک ضرورت راهبردی در آموزش عالی و نظام دانشگاهی تبدیل کرده است. در نیم قرن اخیر، گسترش و توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی میان‌رشته‌ای دستاوردها و نتایج مناسبی برای نظام آموزش عالی، دانشگاهها، صنعت و جامعه در کشورهای توسعه یافته داشته است. علاقه‌مندی و تمایل دانشگاه</span><span lang="FA">‌</span><span lang="AR-SA">ها، صنایع، دولت، استادان، محققان و دانشجویان به طراحی و اجرای فعالیتها و رشته‌های میان‌رشته‌ای یکی از مهمترین دستاوردهای فعالیت‌های میان‌رشته‌ای در نظام دانشگاهی و آموزش عالی است. در آموزش عالی و نظام دانشگاهی ایران، شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌ها و رشته‌های دانشگاهی میان‌رشته‌ای نسبت به اهداف و برنامه، توفیق چندانی نداشته است. در راستای جبران عقب ماندگی‌های گذشته و فراهم کردن شرایط مطلوب برای شکل‌گیری و توسعه میان‌رشته‌ای‌ها، هدف اصلی این مقاله شناسایی عوامل و الزامات کلیدی برای شکل‌گیری و توسعه فعالیتهای دانشگاهی میان‌رشته‌ای، است. برای انجام این پژوهش، از روش تحقیق کیفی ترکیبی شامل مرور اسناد، فراتحلیل یافته‌های پژوهشهای دیگر و پیمایش محدود، استفاده شده است. در نهایت، با جمع‌بندی تحقیقات انجام شده، شش عامل عمده و دوازده الزام کلیدی برای شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌ها و رشته‌های دانشگاهی میان‌رشته‌ای، استخراج و ارائه شده است.</span>fa_IR
dc.format.extent369
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریfa_IR
dc.publisherIranian Institute for Social & Cultural Studiesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies in the Humanitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.7508/isih.2014.18.005
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectدانشگاهfa_IR
dc.subjectمیان‌رشته‌ایfa_IR
dc.subjectبین رشته‌ایfa_IR
dc.titleشکل‌گیری و توسعه میان‌رشته‌ای‌ها در آموزش عالی: عوامل و الزاماتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage91
dc.citation.epage117


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد