| dc.contributor.author | مهدی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-30T21:23:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-21T21:23:40Z | |
| dc.date.available | 1399-07-30T21:23:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-21T21:23:40Z | |
| dc.date.issued | 2013-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-01-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-11-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مهدی, رضا. (1392). شکلگیری و توسعه میانرشتهایها در آموزش عالی: عوامل و الزامات. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی, 5(2), 91-117. doi: 10.7508/isih.2014.18.005 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-4641 | |
| dc.identifier.issn | 2008-4846 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.7508/isih.2014.18.005 | |
| dc.identifier.uri | http://www.isih.ir/article_135.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440780 | |
| dc.description.abstract | <span lang="AR-SA">محوریت دانش در حیات اجتماعی، پیچیدگی مسائل و نیازهای جامعه، انتظار خدمات اجتماعی و نوآوری و کارآفرینی علمی از دانشگاهها، مساله گشایی و غنی سازی وظایف آموزشی و پژوهشی، توسعه و گسترش فعالیتها و رشتههای میانرشتهای را به یک ضرورت راهبردی در آموزش عالی و نظام دانشگاهی تبدیل کرده است. در نیم قرن اخیر، گسترش و توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی میانرشتهای دستاوردها و نتایج مناسبی برای نظام آموزش عالی، دانشگاهها، صنعت و جامعه در کشورهای توسعه یافته داشته است. علاقهمندی و تمایل دانشگاه</span><span lang="FA"></span><span lang="AR-SA">ها، صنایع، دولت، استادان، محققان و دانشجویان به طراحی و اجرای فعالیتها و رشتههای میانرشتهای یکی از مهمترین دستاوردهای فعالیتهای میانرشتهای در نظام دانشگاهی و آموزش عالی است. در آموزش عالی و نظام دانشگاهی ایران، شکلگیری و توسعه فعالیتها و رشتههای دانشگاهی میانرشتهای نسبت به اهداف و برنامه، توفیق چندانی نداشته است. در راستای جبران عقب ماندگیهای گذشته و فراهم کردن شرایط مطلوب برای شکلگیری و توسعه میانرشتهایها، هدف اصلی این مقاله شناسایی عوامل و الزامات کلیدی برای شکلگیری و توسعه فعالیتهای دانشگاهی میانرشتهای، است. برای انجام این پژوهش، از روش تحقیق کیفی ترکیبی شامل مرور اسناد، فراتحلیل یافتههای پژوهشهای دیگر و پیمایش محدود، استفاده شده است. در نهایت، با جمعبندی تحقیقات انجام شده، شش عامل عمده و دوازده الزام کلیدی برای شکلگیری و توسعه فعالیتها و رشتههای دانشگاهی میانرشتهای، استخراج و ارائه شده است.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 369 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری | fa_IR |
| dc.publisher | Iranian Institute for Social & Cultural Studies | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Interdisciplinary Studies in the Humanities | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.7508/isih.2014.18.005 | |
| dc.subject | دانش | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه | fa_IR |
| dc.subject | میانرشتهای | fa_IR |
| dc.subject | بین رشتهای | fa_IR |
| dc.title | شکلگیری و توسعه میانرشتهایها در آموزش عالی: عوامل و الزامات | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی ـ پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 91 | |
| dc.citation.epage | 117 | |