نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمان‌سرشت, حسینfa_IR
dc.contributor.authorدهدشتی شاهرخ, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorخاشعی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorدوست محمدیان, شهیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T18:39:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T18:39:55Z
dc.date.available1399-07-22T18:39:52Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T18:39:55Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-12en_US
dc.date.submitted1398-10-22fa_IR
dc.identifier.citationرحمان‌سرشت, حسین, دهدشتی شاهرخ, زهره, خاشعی, وحید, دوست محمدیان, شهیده. (1399). مدل تاب آوری استارتاپ ها در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (مطالعه چندموردی با رهیافت تاریخی). بهبود مدیریت, 14(2), 1-32.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.behboodmodiriat.ir/article_113393.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435318
dc.description.abstractبا ظهور اینترنت و انقلاب فناوری اطلاعات در دهه های اخیر، نوآفرین ها (استارتاپ ها) می توانند حول ایده های نوآورانه، فرصت های جدید کسب و کار خلق کنند. از آنجائیکه نوآفرین ها با حوزه ی فناوری گره خورده اند، به یک موتور پیشران در اقتصاد کشورها تبدیل شده اند. اما نرخ بالای شکست آنها نشان می دهد که شکست بخشی از اکوسیستم نوآفرینی و اجتناب ناپذیر است و به دلیل منابع و زمان محدود نوآفرین ها، یک پروژه شکست خورده می تواند آنها را از کسب و کار خارج نماید. بر اساس پژوهش های اخیر، عمده نوآفرین ها در مراحل اولیه چرخه حیات خود آسیب پذیرتر هستند و بررسی عوامل موثر بر تاب آوری نوآفرین ها در طول چرخه حیات نوآفرینی می تواند نرخ شکست آنها را کاهش دهد. <br /> با اجرای یک مطالعه چندموردی در شرکت های پی پینگ، آچاره، اوبار و کشمون که چرخه حیات نوآفرینی را با موفقیت طی کرده اند و به اصطلاح تاب آورده اند و انجام تحلیل مضمون با نرم افزار اطلس تی، مدل تاب آوری نوآفرین در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران استخراج شد. <br /> یافته ها نشان می دهد مدل تاب آوری نوآفرین دارای سه بعد چالش (با مولفه های چالش محصول، بازار، تیم، مالی و قانونی)، اقدام (با مولفه های چرخش، ارزش پیشنهادی، مشتری سازی ناب، ساخت پلتفرم، اقدام درونی و اقدام محیطی) و پیشرانه گذر (با مولفه های قابلیت های کلیدی تیم و زیست بوم استارتاپ) است.fa_IR
dc.format.extent1818
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.relation.ispartofبهبود مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Improvementen_US
dc.subjectاستارتاپfa_IR
dc.subjectتاب آوریfa_IR
dc.subjectچرخه حیاتfa_IR
dc.subjectمطالعه چندموردیfa_IR
dc.titleمدل تاب آوری استارتاپ ها در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (مطالعه چندموردی با رهیافت تاریخی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد