| dc.contributor.author | رحمانی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | اصنافی, امیررضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عرفان منش, محمدامین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:54:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:54:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:54:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:54:22Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-02-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-12-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رحمانی, مهدی, اصنافی, امیررضا, عرفان منش, محمدامین. (1394). بررسی صحت استنادی پایاننامههای دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی. نشریه علمی مدیریت اطلاعات, 1(1), 90-103. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-8418 | |
| dc.identifier.uri | http://www.aimj.ir/article_50659.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430689 | |
| dc.description.abstract | <br /><span>هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی صحت استنادی پایاننامههای دفاع شده دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در سال 1393 بود. روش: روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیو گردآوری دادهها پیمایشی و جامعه آماری شامل 42 پایاننامه دفاع شده دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در سال 1393 بود. تعداد کل استنادهای 42 پایاننامه مورد بررسی به صورت تقریبی برابر با 1878 استناد بود که با استفاده از جدول کرجسی- مورگان تعداد 320 استناد برای بررسی صحت استنادی و میزان مطابقت با شیوهنامه انجمن روانشناسی آمریکا (APA) انتخاب شدند. روش گردآوری دادهها، مشاهده مستقیم و جستجوی استنادها از طریق پایگاههای اطلاعتی و موتورهای جستجو بود، دادهها در سیاهه وارسی محقق ساخته براساس پژوهش آزاده، واعظ و قریب (1388) وارد و تحلیل شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که از 262 استناد در مقالههای مورد بررسی، 58 استناد فاقد هر گونه خطای استنادی بودند. همچنین صحت استنادی پایاننامهها براساس مولفه جنسیت تفاوت معناداری وجود نداشت، صحت استنادی دانشجویان دکتری نسبت به دانشجویان کارشناسی ارشد و منابع استنادی لاتین نسبت به منابع استنادی فارسی بیشتر بود. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که به صورت میانگین هر استناد دارای 53/2 خطای استنادی است و عوامل مختلفی را میتوان در بروز وضعیت نامطلوب استناددهی در پایاننامهها از جمله؛ عدم آگاهی دانشجویان از اهمیت یکدستی استنادها در آثار علمی، عدم آشنایی پژوهشگران با نرمافزارهای مدیریت منابع و مآخذ مثل (اندنوت، پژوهیار و غیره) بهمنظور مدیریت بهینه استناددهی در پایاننامهها و کپیبرداری از استنادها، برشمرد.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 786 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی مدیریت اطلاعات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Information Management | en_US |
| dc.subject | صحت استنادی | fa_IR |
| dc.subject | پایاننامه | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.subject | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی | fa_IR |
| dc.title | بررسی صحت استنادی پایاننامههای دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 90 | |
| dc.citation.epage | 103 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-3207-2354 | |