نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorاصنافی, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorعرفان منش, محمدامینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:54:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:54:22Z
dc.date.available1399-07-09T12:54:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:54:22Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-26en_US
dc.date.submitted1394-12-07fa_IR
dc.identifier.citationرحمانی, مهدی, اصنافی, امیررضا, عرفان منش, محمدامین. (1394). بررسی صحت استنادی پایان‌نامه‌های دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی. نشریه علمی مدیریت اطلاعات, 1(1), 90-103.fa_IR
dc.identifier.issn1735-8418
dc.identifier.urihttp://www.aimj.ir/article_50659.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430689
dc.description.abstract<br /><span>هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی صحت استنادی پایان‌نامه‌های دفاع شده دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی در سال 1393 بود. روش: روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیو گردآوری داده‌ها پیمایشی و جامعه آماری شامل 42 پایان‌نامه دفاع شده دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی در سال 1393 بود. تعداد کل استنادهای 42 پایان‌نامه مورد بررسی به صورت تقریبی برابر با 1878 استناد بود که با استفاده از جدول کرجسی- مورگان تعداد 320 استناد برای بررسی صحت استنادی و میزان مطابقت با شیوه‌نامه انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) انتخاب شدند. روش گردآوری داده‌ها، مشاهده مستقیم و جستجوی استنادها از طریق پایگاه‌های اطلاعتی و موتورهای جستجو بود، داده‌ها در سیاهه وارسی محقق ساخته براساس پژوهش آزاده، واعظ و قریب (1388) وارد و تحلیل شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که از 262 استناد در مقاله‌های مورد بررسی، 58 استناد فاقد هر گونه خطای استنادی بودند. همچنین صحت استنادی پایان‌نامه‌ها براساس مولفه جنسیت تفاوت معناداری وجود نداشت، صحت استنادی دانشجویان دکتری نسبت به دانشجویان کارشناسی ارشد و منابع استنادی لاتین نسبت به منابع استنادی فارسی بیشتر بود. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که به صورت میانگین هر استناد دارای 53/2 خطای استنادی است و عوامل مختلفی را می‌توان در بروز وضعیت نامطلوب استناددهی در پایان‌نامه‌ها از جمله؛ عدم آگاهی دانشجویان از اهمیت یک‌دستی استنادها در آثار علمی، عدم آشنایی پژوهشگران با نرم‌افزارهای مدیریت منابع و مآخذ مثل (اندنوت، پژوهیار و غیره) به‌منظور مدیریت بهینه استناددهی در پایان‌نامه‌ها و کپی‌برداری از استنادها، برشمرد.</span>fa_IR
dc.format.extent786
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی مدیریت اطلاعات ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی مدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Information Managementen_US
dc.subjectصحت استنادیfa_IR
dc.subjectپایان‌نامهfa_IR
dc.subjectدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.subjectدانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسیfa_IR
dc.titleبررسی صحت استنادی پایان‌نامه‌های دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage90
dc.citation.epage103
nlai.contributor.orcid0000-0002-3207-2354


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد