نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیان, مرجانfa_IR
dc.contributor.authorنظام الاسلامی, فهیمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:36:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:36:34Z
dc.date.available1399-07-09T12:36:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:36:34Z
dc.date.issued2014-05-22en_US
dc.date.issued1393-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-05en_US
dc.date.submitted1395-07-14fa_IR
dc.identifier.citationکیان, مرجان, نظام الاسلامی, فهیمه. (1393). تبیین و تحلیلی بر مفاهیم تربیتی- اخلاقی از نظر فارابی، کومنیوس و روسو. فصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاق, 10(35), 67-95.fa_IR
dc.identifier.issn2251-7898
dc.identifier.issn2676-6760
dc.identifier.urihttp://akhlagh.morsalat.ir/article_21415.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/424859
dc.description.abstractمطالعه حاضر بر آن است تا اندیشه‌های تربیتی- اخلاقی سه اندیشمند صاحب‌نظر در حوزه تعلیم و تربیت یعنی فارابی، کومنیوس و روسو را بررسی و به بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های آرای تربیتی آن‌ها بپردازد. روش پژوهش، توصیفی با رویکرد تحلیلی- مقایسه‌ای است. از نظر فارابی، انسان دارای فضائل و رذائلی است که در زندگی انفرادی‌اش ظهور نمی‌یابند، بلکه جامعه است که آن‌ها را از قوه به فعل در می‌آورد. کومنیوس با بیان تربیت فراگیر، تبعیض‌های بین افراد را نادیده می‌گیرد و در صدد اصلاح و بهبود تعلیم و تربیت کودکان و بزرگسالان و سالمندان بر می‌آید. وی که بنیانگذار نظام آموزش گام به گام متناسب با رشد یادگیرنده است با اصولی بنیادین برگرفته از طبیعت، به بنیان نهادن سازمان آموزش دقیق خود می‌پردازد. روسو نیز از یکسو از فرد و تربیت فردی و بازگشت به طبیعت سخن می‌گوید و از دیگر سو به جامعه و پیمان اجتماعی می‌پردازد. یافته‌های پژوهش پیش رو حاکی است که بین دیدگاه تربیتی- اخلاقی هر سه اندیشمند تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent491
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - شعبه اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی ـ ترویجی اخلاقfa_IR
dc.relation.ispartofAkhlagh Religious Extension Quarterlyen_US
dc.subjectتعلیم و تربیتfa_IR
dc.subjectاخلاقfa_IR
dc.subjectمقایسه تطبیقیfa_IR
dc.subjectفارابیfa_IR
dc.subjectکومینوسfa_IR
dc.subjectروسوfa_IR
dc.titleتبیین و تحلیلی بر مفاهیم تربیتی- اخلاقی از نظر فارابی، کومنیوس و روسوfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue35
dc.citation.spage67
dc.citation.epage95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد