نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهمتی نژاد طولی, مهرعلیfa_IR
dc.contributor.authorشفیعی کردشولی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorحاجی آبادی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:11:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:11:37Z
dc.date.available1399-07-09T12:11:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:11:37Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-25en_US
dc.date.submitted1393-07-03fa_IR
dc.identifier.citationهمتی نژاد طولی, مهرعلی, شفیعی کردشولی, شهرام, حاجی آبادی, مهدی. (1395). بررسی مقایسه ای هویت ورزشی هندبالیست های لیگ حرفه ای ایران و رفتار رهبری مربیانشان بر اساس عملکرد تیمی. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی, 5(2), 63-75.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5551
dc.identifier.issn2538-5879
dc.identifier.urihttp://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_3153.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417144
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی مقایسه‌ای هویت ورزشی هندبالیست‌های لیگ برتر ایران و رفتار رهبری مربیانشان براساس عملکرد تیمی بود. نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد(144n=). برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه مقیاس رهبری در ورزش(LSS) و پرسشنامه هویت ورزشی(AIMS Plus)، به ترتیب با ثبات درونی(0/93) و(0/89) استفاده شد. همچنین به منظور ارزیابی عملکرد تیم‌ها، جدول نهایی لیگ بر اساس فاصلة امتیازات و رتبه بندی تیم‌ها به سه عملکرد متفاوت تقسیم شد. پس از تعیین نوع توزیع داده‌ها با استفاده از آزمون کلموگراف-اسمیرنف، برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، از آزمونهای آماری آنوای یکطرفه و تعقیبی گابریل، کروسکالوالیس و یومن ویتنی در نرم افزار(20 spss) استفاده شد. نتایج مقایسة سبک‌های رهبری مربیان نشان داد سبک‌های رهبری آموزش و تمرین، حمایت اجتماعی، بازخورد مثبت و دموکراتیک در بین مربیان تیم‌های موفق، کمتر موفق و ناموفق دارای تفاوت معنی‌داری است(05/0≥p) و استفاده این سبک‌ها در بین مربیان تیم‌های موفق به طور معنی‌داری بیشتر از مربیان تیم‌های کمترموفق و ناموفق بود. در حالی که این تفاوت در سبک رهبری آمرانه معنی‌دار نبود. همچنین مقایسة هویت ورزشی و خرده مقیاس-های آن در بین بازیکنان تیم‌های موفق، کمتر موفق و ناموفق تفاوت معنی‌داری را نشان داد، که این تفاوت در هویت ورزشی و خرده مقیاس‌های هویت اجتماعی، انحصارگرایی و هویت خود بود(05/0≥p). براساس یافته‌های پژوهش، به نظر می‌رسد مربیان می‌توانند با آگاهی از جنبه‌های رفتاری مطلوب در حین تمرین و آموزش، گام اساسی در حفظ و ثبات هویت ورزشی قوی ورزشکاران بردارند و زمینة را برای موفقیت آن‌ها و تیم فراهم آورند.fa_IR
dc.format.extent293
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofApplied Research in Sport Managementen_US
dc.subjectهویت ورزشیfa_IR
dc.subjectرهبریfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectلیگ برترfa_IR
dc.subjectهندبالfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه ای هویت ورزشی هندبالیست های لیگ حرفه ای ایران و رفتار رهبری مربیانشان بر اساس عملکرد تیمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه گیلانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage63
dc.citation.epage75


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد