نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسید عامری, میرحسنfa_IR
dc.contributor.authorجامعی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:11:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:11:21Z
dc.date.available1399-07-09T12:11:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:11:21Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2013-12-13en_US
dc.date.submitted1392-09-22fa_IR
dc.identifier.citationسید عامری, میرحسن, جامعی, فاطمه. (1393). تبیین عوامل مؤثر در گرایش مردم به ورزش های همگانی و قهرمانی با تاکید بر نقش رسانه های جمعی از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی استان کردستان. فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشی, 3(1), 61-72.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5551
dc.identifier.issn2538-5879
dc.identifier.urihttp://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_955.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/417058
dc.description.abstractهدف این پژوهش، بررسی عوامل مؤثردر گرایش مردم به ورزش همگانی و قهرمانی با تاکید بر نقش رسانه های جمعی از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی استان کردستان است. پژوهش حاضر توصیفی - پیمایشی و به شیوه میدانی انجام گرفت. جامعه‌ی آماری شامل تمامی کارشناسان تربیت بدنی اداره ورزش و جوانان استان (61 نفر) که با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند کل شمار، برابر با جامعه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از پرسش نامه محقق ساخته شده شامل دو بخش رسانه های جمعی و ورزش همگانی و قهرمانی با 61 گویه استفاده شد. برای سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ، در بخش رسانه های جمعی 84/0=a و برای ورزش های قهرمانی و همگانی 90/0 =a به دست آمد. داده های تحقیق پس از جمع آوری بر اساس فرضیه های پژوهش و با استفاده آزمون فریدمن و t تک متغیره تحلیل شدند. نتایج نشان داد که تفاوت معنی داری بین رتبۀ میانگین زوج های زیر مقیاس های پژوهش وجود دارد. بررسی نرمال بودن توزیع نمرات مؤلفۀ‌های پرسش نامه های پژوهش نشان داد که جهانی سازی و ارتباطات، تقاضای اجتماعی، ساختار سازمان های ورزشی، شبکه های اجتماعی، رسانه های جمعی، سازمان های غیر ورزشی به ترتیب در اولویت اول تا ششم قرار دارند. نتایج آزمون t تک متغیری نشان داد که تمامی زیر مؤلفه های تحقیق در سطح 001/0 مثبت  و معنی‌دار می باشند که نشانگر مؤثر بودن رسانه های جمعی در گرایش مردم به ورزش همگانی و قهرمانی می باشد.fa_IR
dc.format.extent332
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش­های کاربردی در مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofApplied Research in Sport Managementen_US
dc.subjectورزش همگانیfa_IR
dc.subjectورزش قهرمانیfa_IR
dc.subjectرسانه های جمعیfa_IR
dc.subjectکردستانfa_IR
dc.titleتبیین عوامل مؤثر در گرایش مردم به ورزش های همگانی و قهرمانی با تاکید بر نقش رسانه های جمعی از دیدگاه کارشناسان تربیت بدنی استان کردستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت ورزشی دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت ورزشی، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage61
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد