نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorذاکری, جبارعلیfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorکسرائی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:54:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:54:23Z
dc.date.available1399-07-09T11:54:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:54:23Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-28en_US
dc.date.submitted1394-07-06fa_IR
dc.identifier.citationذاکری, جبارعلی, اسماعیلی, مرتضی, کسرائی, احمد. (1394). بررسی عددی تأثیر شانه‌های تقویت شده با بتن آسفالتی با هدف افزایش مقاومت جانبی خط بالاستی. نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز, 452(79), 107-112.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7918
dc.identifier.urihttps://ceej.tabrizu.ac.ir/article_3865.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411423
dc.description.abstractکمانش خط آهن و تغییر هندسه آن پدیده­ای است که پایداری جانبی خط آهن را تهدید می­کند و مقاومت جانبی خط آهن عاملی است که در مقابل این تغییرات، پایداری خط را حفظ می‌کند. در خطوط بالاستی، مناطقی که نیروی جانبی به دلایلی چون تغییرات زیاد دما یا وجود قوس­های با شعاع کم، زیاد می­باشد، پایداری جانبی خط با محدود کردن سرعت سیر تأمین می‌گردد. این راهکار باعث کاهش ظرفیت جابه­جائی بار و مسافر می­گردد. راهکارهای متعدد دیگری برای تأمین سختی جانبی وجود دارد. در این مقاله، یک روش ابتکاری با استفاده از بتن آسفالتی در مقطع شانه بالاست ارائه شده است که با این کار پایداری جانبی خط آهن در برابر نیروهای جانبی اعمالی تأمین خواهد شد. همچنین در این مقاله خط آهن بالاستی با نرم­افزار اجزای محدود ABAQUS به صورت سه بعدی مدل شده و سپس خط بالاستی و خط تقویت شده توسط بتن آسفالتی در سه منطقه: 1) قسمت شانه بالاست، 2) قسمت مثلثی شیب شیروانی، و 3) مجموع قسمت­های 1 و 2 بررسی شده است. با توجه به این که بتن آسفالتی نسبت به دما حساس می‌باشد اثر بتن آسفالتی در دما­های 0، 15 و 30 درجه سلسیوس مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند که خط آهن تقویت شده مقاومت جانبی بیشتری نسبت به حالت معمول خط بالاستی از خود نشان داده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزfa_IR
dc.publisherDean of Faculty of Civil Engineeringen_US
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Civil and Environmental Engineeringen_US
dc.subjectمقاومت جانبی خط بالاستیfa_IR
dc.subjectبتن آسفالتیfa_IR
dc.subjectروش اجزای محدودfa_IR
dc.subjectبالاست تقویت شدهfa_IR
dc.titleبررسی عددی تأثیر شانه‌های تقویت شده با بتن آسفالتی با هدف افزایش مقاومت جانبی خط بالاستیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeیادداشت پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume452
dc.citation.issue79
dc.citation.spage107
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد