46.2, شماره 83

 

ارسال های اخیر

  • مطالعه رفتار ورق‌های اتصال میانی در مهاربندهای 8 هم محور 

    مظلوم, موسی؛ صالحی, وحید (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2016-08-22)
    در این تحقیق رفتار هیسترزیس ورق­های اتصال میانی 14 نمونه مهاربند 8 هم­محور مدل­سازی شدند. این مدل­ها در نرم­افزار ABAQUS ساخته شدند و تحلیل استفاده شده، از نوع استاتیکی غیر خطی بود. نحوه بارگذاری به صورت چرخه­ای انجام گرفت ...

  • تأثیر محصورشدگی فعال و عناصر برشگیر در رفتار خمشی تیر های لوله‌ای فولادی پرشده با بتن 

    نقی پور, مرتضی؛ نعمتی, مرضیه؛ جلالی, جواد؛ نعمت زاده, مهدی (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2016-08-22)
    در این تحقیق رفتار خمشی تیرهای مرکب فولادی پرشده با بتن به صورت آزمایشگاهی بررسی شده است. هدف اصلی از این تحقیق، بررسی اثر لغزش بین لوله فولادی با هسته بتنی در رفتار خمشی تیرها بوده است. به منظور بهبود رفتار تیرهای مرکب ...

  • پیش‌بینی خسارت لرزه‌ای سازه‌های خمشی فولادی به کمک شبکه عصبی 

    محرمی, حمید؛ مدنی, سیدحسن (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2016-08-22)
    تاکنون روابط مختلفی جهت محاسبه‌ خسارت لرزه‌ای سازه‌ها از ‌جمله شاخص‌های خسارت بر اساس شکل‌پذیری، استهلاک انرژی و ترکیب شکل‌پذیری و استهلاک انرژی ارائه شده ‌است. برای ارزیابی خسارت یک سازه در مقابل زلزله‌ای که تجربه می‌کند، ...

  • ارزیابی مقاومت بتن خودتراکم پلیمری درتیرهای بتن آرمه 

    مدندوست, رحمت؛ وطنی اسکوئی, اصغر؛ رجبی جورشری, میلاد (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2016-08-22)
    در این مطالعه ارزیابی مقاومت بتن خود تراکم حاوی ذرات خرد شده ضایعات لوله­های PVC در تیرهای بتن آرمه با ابعاد 35/0×5/0×1/2 متر با استفاده از روش­های مغزه­گیری و اولتراسونیک مورد توجه ...

  • مطالعه عددی اثر عرض سیلاب‌دشت‌های کانال مرکب منشوری بر روی میدان جریان و اندرکنش بین جریان در کانال اصلی و سیلاب‌دشت‌ها 

    صفارزاده, علیرضا؛ رضایی, بهرام (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزDean of Faculty of Civil Engineering, 2016-08-22)
    پیش­بینی مشخصات جریان در کانال­های مرکب به علت ماهیت سه بعدی جریان برای مهندسین هیدرولیک امری دشوار تلقی می­شود. مشخصه اصلی جریان در کانال­های مرکب منشوری شامل اثر اندرکنش بین جریان سریع در کانال اصلی و جریان کندتر در ...