نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی امین, حسینfa_IR
dc.contributor.authorکهنوجی, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorایران نژاد پاریزی, سید جوادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:49:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:49:42Z
dc.date.available1399-07-09T11:49:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:49:42Z
dc.date.issued2018-03-21en_US
dc.date.issued1397-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-09en_US
dc.date.submitted1396-10-19fa_IR
dc.identifier.citationحسینی امین, حسین, کهنوجی, مرضیه, ایران نژاد پاریزی, سید جواد. (1397). تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر رفتار اجتماعی دانش آموزان پسر پایه های پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمه. سلامت جامعه, 12(1), 41-48. doi: 10.22123/chj.2018.114149.1080fa_IR
dc.identifier.issn2345-6248
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22123/chj.2018.114149.1080
dc.identifier.urihttp://chj.rums.ac.ir/article_76686.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/409898
dc.description.abstract<strong>مقدمه:</strong> یکی از هدف­های عمده نظام آموزش و پرورش ایجاد رفتارهای سازگارانه در کودکان است. از جمله راهکارهای پیشنهادی برای تنظیم رفتار، آموزش فلسفه به کودکان می‌باشد. در این راستا، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش فلسفه بر رفتار اجتماعی دانش­آموزان پسر پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمه بوده است. <strong>مواد و روش ­ها:</strong> طرح پژوهشی به‌صورت نیمه تجربی و از نوع پیش‌آزمون –پس‌آزمون با گروه کنترل بود. بدین منظور، 40 نفر از دانش­آموزان پسر پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمه بعد از نمونه‌گیری به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند .از پرسشنامه رفتار اجتماعی Warden و همکاران  Child Social Behavior Scale(CSBS)به عنوان ابزار غربالگری و گردآوری داده‌ها در دو مرحله پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شد. برنامه آموزش فلسفه به کودکان به مدت 10جلسه 2ساعته بر روی گروه مداخله اعمال گردید .داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس (ANCOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. <strong>یافته‌ها:</strong> نتایج نشان داد آموزش فلسفه به کودکان منجر به تفاوت معنی‌دار آماری بین مراحل پیش و پس‌آزمون در نمره کلی رفتار اجتماعی در گروه مداخله شد (001/0>p) به این صورت که در مرحله پس‌آزمون، گروه مداخله نسبت به گروه کنترل رفتار اجتماعی بهتری را گزارش نمودند. <strong>نتیجه‌گیری: </strong>با توجه به اثربخش بودن استفاده از برنامه آموزش فلسفه به کودکان در بهبود رفتار اجتماعی دانش­آموزان پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی، آموزش این برنامه در راستای بهبود رفتار اجتماعی پیشنهاد می‌شود.fa_IR
dc.format.extent417
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی رفسنجانfa_IR
dc.publisherRafsanjan University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofسلامت جامعهfa_IR
dc.relation.ispartofCommunity Health Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22123/chj.2018.114149.1080
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectفلسفهfa_IR
dc.subjectرفتار اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانش­آموزانfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر رفتار اجتماعی دانش آموزان پسر پایه های پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه فلسفه و کلام اسلامی، دانشگاه ولی عصر(عج)، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه عمومی، دانشگاه ولی عصر(عج)، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد برنامه‌ریزی و کنترل پروژه امور تحقیق و توسعه مس منطقه کرمان، رفسنجان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage41
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد