| dc.contributor.author | حسینی امین, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | کهنوجی, مرضیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | ایران نژاد پاریزی, سید جواد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:49:42Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:49:42Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T11:49:42Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T11:49:42Z | |
| dc.date.issued | 2018-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-01-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-10-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسینی امین, حسین, کهنوجی, مرضیه, ایران نژاد پاریزی, سید جواد. (1397). تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر رفتار اجتماعی دانش آموزان پسر پایه های پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمه. سلامت جامعه, 12(1), 41-48. doi: 10.22123/chj.2018.114149.1080 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6248 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22123/chj.2018.114149.1080 | |
| dc.identifier.uri | http://chj.rums.ac.ir/article_76686.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/409898 | |
| dc.description.abstract | <strong>مقدمه:</strong> یکی از هدفهای عمده نظام آموزش و پرورش ایجاد رفتارهای سازگارانه در کودکان است. از جمله راهکارهای پیشنهادی برای تنظیم رفتار، آموزش فلسفه به کودکان میباشد. در این راستا، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش فلسفه بر رفتار اجتماعی دانشآموزان پسر پایههای پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمه بوده است.
<strong>مواد و روش ها:</strong> طرح پژوهشی بهصورت نیمه تجربی و از نوع پیشآزمون –پسآزمون با گروه کنترل بود. بدین منظور، 40 نفر از دانشآموزان پسر پایههای پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمه بعد از نمونهگیری به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند .از پرسشنامه رفتار اجتماعی Warden و همکاران Child Social Behavior Scale(CSBS)به عنوان ابزار غربالگری و گردآوری دادهها در دو مرحله پیشآزمون و پسآزمون استفاده شد. برنامه آموزش فلسفه به کودکان به مدت 10جلسه 2ساعته بر روی گروه مداخله اعمال گردید .دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس (ANCOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
<strong>یافتهها:</strong> نتایج نشان داد آموزش فلسفه به کودکان منجر به تفاوت معنیدار آماری بین مراحل پیش و پسآزمون در نمره کلی رفتار اجتماعی در گروه مداخله شد (001/0>p) به این صورت که در مرحله پسآزمون، گروه مداخله نسبت به گروه کنترل رفتار اجتماعی بهتری را گزارش نمودند.
<strong>نتیجهگیری: </strong>با توجه به اثربخش بودن استفاده از برنامه آموزش فلسفه به کودکان در بهبود رفتار اجتماعی دانشآموزان پایههای پنجم و ششم ابتدایی، آموزش این برنامه در راستای بهبود رفتار اجتماعی پیشنهاد میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 417 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی رفسنجان | fa_IR |
| dc.publisher | Rafsanjan University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | سلامت جامعه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Community Health Journal | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22123/chj.2018.114149.1080 | |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | فلسفه | fa_IR |
| dc.subject | رفتار اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر رفتار اجتماعی دانش آموزان پسر پایه های پنجم و ششم ابتدایی شهر سرچشمه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه فلسفه و کلام اسلامی، دانشگاه ولی عصر(عج)، رفسنجان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه عمومی، دانشگاه ولی عصر(عج)، رفسنجان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد برنامهریزی و کنترل پروژه امور تحقیق و توسعه مس منطقه کرمان، رفسنجان، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 41 | |
| dc.citation.epage | 48 | |