نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگرایلو, سکینهfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی نیا, خاطرهfa_IR
dc.contributor.authorچرکزی, عبدالرحمانfa_IR
dc.contributor.authorسیدقاسمی, نویسا ساداتfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorلطیفی, مرضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:49:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:49:23Z
dc.date.available1399-07-09T11:49:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:49:23Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-09en_US
dc.date.submitted1396-02-19fa_IR
dc.identifier.citationگرایلو, سکینه, سعیدی نیا, خاطره, چرکزی, عبدالرحمان, سیدقاسمی, نویسا سادات, قنبری, محمدرضا, لطیفی, مرضیه. (1393). بررسی عزت‌نفس و عوامل مؤثر بر آن در دانشجویان دانشکده‌های بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1392. سلامت جامعه, 8(4), 38-47.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6248
dc.identifier.urihttp://chj.rums.ac.ir/article_45737.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/409799
dc.description.abstractمقدمه: عزت نفس ارزشیابی پایدار و ثابت از خود تلقی می­شود و از جمله مفاهیمی است که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. این مطالعه با هدف تعیین عزت­نفس در بین دانشجویان دانشکده­های بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال تحصیلی 93-1392 انجام شد. مواد و روش ­ها: در یک مطالعه مقطعی با رویکرد  توصیفی– تحلیلی360 نفر از دانشجویان که به صورت سرشماری  وارد مطالعه شده بودند، پرسشنامه عزت­نفس"کوپراسمیت" به همراه برخی از متغیرهای جمعیت­شناختی را تکمیل کردند. داده­های جمع­آوری شده  با استفاده از نرم افزار SPSS17  و  با آزمون­های آماری غیرپارامتری، ضریب همبستگی اسپرمن و رگرسیون لوجستیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. سطح معنی­داری  05/0 در نظر گرفته شد. یافته­ ها:  1/83% زن و 4/81%  افراد مجرد بودند. از نظر رشته تحصیلی بیشترین تعداد مربوط به رشته بهداشت عمومی6/25%  بود و 8/87%  دانشجویان مهمترین علت ورود به دانشگاه را علاقه به ادامه تحصیل ذکر کردند. میانگین نمرات عزت نفس کلی دانشجویان مورد بررسی12/7 ±91/35 با دامنه49- 9 بود . در کل، 332 (2/92%) دارای عزت نفس بالا بودند . نتایج تحلیل رگرسیون لوجستیک مشخص کرد که متغیرهای زندگی با خانواده و علاقمندی به ادامه تحصیل پیش­بینی­کننده­های سودمند برای عزت نفس بالا بودند(05/0p&le). نتیجه ­گیری: در پژوهش حاضر سطح  عزت­نفس اکثریت دانشجویان مورد بررسی بالا بود. علاقه­مندی به ادامه تحصیل و زندگی با خانواده از عوامل مؤثر بر افزایش عزت­نفس بود. توصیه می شود تلاش در جهت افزایش عزت­نفس، به صورت پایدار مورد توجه قرار گیرد، تا به عنوان یک مشخصه شخصیتی در برخورد با مشکلات به سازگاری بهتر دانشجویان  کمک کند .fa_IR
dc.format.extent267
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی رفسنجانfa_IR
dc.publisherRafsanjan University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofسلامت جامعهfa_IR
dc.relation.ispartofCommunity Health Journalen_US
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.subjectمفهوم از خودfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleبررسی عزت‌نفس و عوامل مؤثر بر آن در دانشجویان دانشکده‌های بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1392fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.department، گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage38
dc.citation.epage47


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد