نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزرگر, سیدمحمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:53Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:53Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-24en_US
dc.date.submitted1398-09-03fa_IR
dc.identifier.citationزرگر, سیدمحمد. (1399). مدل‌سازی تأثیر اعتیاد به اینستاگرام بر اعتمادبه‌نفس و حس خوشبختی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، 1398). پژوهش‌های ارتباطی, 27(101), 75-94. doi: 10.22082/cr.2020.117332.1957fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2020.117332.1957
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_40330.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404628
dc.description.abstract<strong>طی ده سال گذشته، شبکه‌های اجتماعی مجازی، به جنبه‌ای از جامعه مدرن تبدیل ‌شده‌اند و به‌طور اخص، شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تصویر مانند اینستاگرام، به نحو فزاینده‌ای رشد یافته‌اند، اما هنوز هم بسیاری از آثار آنها بر نگرش و رفتار کاربرانشان ناشناخته است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر اعتیاد به اینستاگرام بر سطح انتظارات و خواسته­های دانشجویان بوده است که بر اساس نظریه محرومیت نسبی می­تواند اعتمادبه‌نفس و احساس خوشبختی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. پژوهش در سال 1398 انجام ‌گرفته و داده‌های آن از طریق پرسشنامه‌ای محقق‌ساخته جمع‌آوری شد که روایی آن، با روش روایی صوری و همگرا و پایایی آن، با آلفای کرونباخ ارزیابی و تأیید شده است. نمونه پژوهش شامل 211 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بوده است که با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده‌اند و پرسشنامه، به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از گوگل فرم برایشان ارسال شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها نشان می‌دهد که اعتیاد به اینستاگرام، تأثیر منفی و معنادار بر احساس خوشبختی و اعتمادبه‌نفس دانشجویان و داشتن اعتمادبه‌نفس، اثر مثبت و معنادار بر حس خوشبختی آنان دارد. به‌عبارت ‌دیگر، اعتیاد به اینستاگرام منجر به کاهش اعتمادبه‌نفس و احساس خوشبختی در دانشجویان می‌شود.</strong>fa_IR
dc.format.extent286
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2020.117332.1957
dc.subjectاعتیاد به اینستاگرامfa_IR
dc.subjectاعتمادبه‌نفسfa_IR
dc.subjectحس خوشبختیfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی معادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectهیچکدامfa_IR
dc.titleمدل‌سازی تأثیر اعتیاد به اینستاگرام بر اعتمادبه‌نفس و حس خوشبختی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، 1398)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeشبکه اجتماعیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مدیریت سیستم‌ها، استادیار گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue101
dc.citation.spage75
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد