نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorربانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorربانی, رسول ربانیfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:30Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:30Z
dc.date.issued2009-08-23en_US
dc.date.issued1388-06-01fa_IR
dc.date.submitted2009-06-28en_US
dc.date.submitted1388-04-07fa_IR
dc.identifier.citationربانی, علی, ربانی, رسول ربانی, حسنی, محمدرضا. (1388). رسانه‌های جمعی و هویت ملی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهش‌های ارتباطی, 16(58), 65-93. doi: 10.22082/cr.2009.23834fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2009.23834
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_23834.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404503
dc.description.abstract<strong>پژوهش حاضر، به دنبال بررسی تأثیر استفاده از رسانه‌های گروهی و شبکه‌های ارتباط جمعی بر هویت ملی بوده است. به منظور بررسی این رابطه، از نظرات آندرسون، رایزمن،گیدنز و انگلهارت استفاده شده است. این پژوهش به صورت پیمایشی و با استفاده از توزیع پرسشنامه در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان، در سال تحصیلی 88ـ1387 انجام شده است. نمونه‌گیری در مرحله اول، با روش طبقه‌بندی شده و در مرحله دوم، به صورت سهمیه‌ای انجام گرفته و حجم نمونه 490 نفر بوده است. آزمون فرضیه‌ها نشان می‌دهد بین استفاده از رسانه‌های جمعی و هویت ملی، رابطه وجود دارد. به‌این‌ترتیب که افراد استفاده‌کننده از رسانه‌های داخلی، در سازه هویت ملی نمره بالایی دریافت کرده‌اند و بر عکس، نمره افراد استفاده‌کننده از رسانه‌های خارجی در این سازه‌، نمره پایینی بوده است. این یافته، نشان‌دهنده تغییر نگرش‌ها به سمت الگوها و گرایش‌های جدید است. همچنین برای بررسی فرضیه‌ها از تحلیل رگرسیون استفاده شده است. یافته‌های تجربی نشان می‌دهد که از میان متغیرهای اثرگذار بر هویت ملی، به ترتیب، جنس، میزان استفاده از رسانه‌های خارجی، میزان استفاده از رسانه‌های داخلی، سن و وضعیت تأهل در تعیین گرایش هویت ملی، از سهم بیشتری برخوردار بوده‌اند. </strong>fa_IR
dc.format.extent323
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2009.23834
dc.subjectرسانه‌های جمعیfa_IR
dc.subjectهمبستگی ملیfa_IR
dc.subjectهمگراییfa_IR
dc.subjectهویتfa_IR
dc.subjectهویت ملیfa_IR
dc.titleرسانه‌های جمعی و هویت ملی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای جامعه‌شناسی، استادیار دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای جامعه‌شناسی، دانشیار دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جامعه‌شناسیfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue58
dc.citation.spage65
dc.citation.epage93


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد