نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهمنی, مهرزادfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی شکیبا, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:08Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:08Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-09en_US
dc.date.submitted1393-04-18fa_IR
dc.identifier.citationبهمنی, مهرزاد, محمدی شکیبا, عباس. (1393). پنداشت‌ها و برداشت‌های موجود در جامعه درباره شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش کیو. پژوهش‌های ارتباطی, 21(80), 9-35. doi: 10.22082/cr.2015.15332fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2015.15332
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_15332.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404380
dc.description.abstractذهنیت‌های مختلفی در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران، تأثیر آنها بر حوزه فرهنگ و ارتباطات انسانی و همچنین کارکردها و کژکارکردهایشان وجود دارد. هدف پژوهش حاضر، شناسایی نگرش‌های موجود و الگوهای مختلف تفکر در این حوزه است. بر همین اساس، در این پژوهش برای شناسایی این نگرش‌ها از روش کیو استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد سه ذهنیت غالب در خصوص شبکه‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد، دارندگان ذهنیت نخست، نگاه مثبت و مدافعانه‌ای به شبکه‌های اجتماعی دارند و از این رسانه‌ها با عنوان ظرفیت بی‌بدیل عرصه‌های مختلف یاد می‌کنند. ذهنیت دوم، نماینده افرادی است که موضعی منفی نسبت به شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کرده‌اند؛ در این ذهنیت اعتقاد بر این است که شبکه‌های اجتماعی خارجی مأموریت دارند به فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی آسیب بزنند. افراد دارای ذهنیت سوم، نگاه میانه‌ای نسبت به شبکه‌های اجتماعی دارند و به طور کلی آنها را از دریچه فرهنگ و سنت ارزیابی می‌کنند. ذهنیت‌های مختلفی در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران، تأثیر آنها بر حوزه فرهنگ و ارتباطات انسانی و همچنین کارکردها و کژکارکردهایشان وجود دارد. هدف پژوهش حاضر، شناسایی نگرش‌های موجود و الگوهای مختلف تفکر در این حوزه است. بر همین اساس، در این پژوهش برای شناسایی این نگرش‌ها از روش کیو استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد سه ذهنیت غالب در خصوص شبکه‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد، دارندگان ذهنیت نخست، نگاه مثبت و مدافعانه‌ای به شبکه‌های اجتماعی دارند و از این رسانه‌ها با عنوان ظرفیت بی‌بدیل عرصه‌های مختلف یاد می‌کنند. ذهنیت دوم، نماینده افرادی است که موضعی منفی نسبت به شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کرده‌اند؛ در این ذهنیت اعتقاد بر این است که شبکه‌های اجتماعی خارجی مأموریت دارند به فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی آسیب بزنند. افراد دارای ذهنیت سوم، نگاه میانه‌ای نسبت به شبکه‌های اجتماعی دارند و به طور کلی آنها را از دریچه فرهنگ و سنت ارزیابی می‌کنند.fa_IR
dc.format.extent573
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2015.15332
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectارتباطات انسانیfa_IR
dc.subjectشبکه‌های اجتماعیfa_IR
dc.titleپنداشت‌ها و برداشت‌های موجود در جامعه درباره شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش کیوfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد تحقیق در ارتباطات، دانشکده صداوسیماfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای جامعه‌شناسی، دانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue80
dc.citation.spage9
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد