نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلالمی, شیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:32:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:00Z
dc.date.available1399-07-09T11:32:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:00Z
dc.date.issued2008-02-20en_US
dc.date.issued1386-12-01fa_IR
dc.date.submitted2007-09-15en_US
dc.date.submitted1386-06-24fa_IR
dc.identifier.citationلالمی, شیده. (1386). بازنمایی زنان در تبلیغات. پژوهش‌های ارتباطی, 14(52), 115-137. doi: 10.22082/cr.2007.24232fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2007.24232
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_24232.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404335
dc.description.abstract<strong>بازنمایی زنان در آگهی‌های بازرگانی و جایگاه جنسیت در تبلیغات بخشی از مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین مطالعات ارتباطی است که اغلب زیرمجموعه مباحث جامعه‌شناسی تبلیغات قرار می‌گیرد. مطالعات داخلی و خارجی متعددی که در این زمینه انجام شده،‌ ابعاد متنوعی از چگونگی بازنمایی جنسیت در آگهی‌ها را مورد توجه قرار داده است اما در این میان (و به طور خاص در ارتباط با زنان) دو موضوع «استفاده ابزاری از زنان در صور غیر‌اخلاقی» و «بازنمایی زنان در نقش‌های سنتی و تکرار کلیشه‌های جنسیتی با تأکید بر تفاوت‌های زن و مرد» بیش از سایر موضوع‌ها، مورد توجه محققان علوم ارتباطات و نیز جامعه‌شناسان قرار گرفته است. این مقاله، موضوع  دوم یعنی چگونگی بازنمایی زنان در قالب‌ نقش‌های سنتی و بازتولید کلیشه‌های جنسیتی در تبلیغات را مورد توجه قرار داده است.</strong><br />  <br />fa_IR
dc.format.extent378
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2007.24232
dc.subjectزنانfa_IR
dc.subjectتبلیغاتfa_IR
dc.subjectجنسیتfa_IR
dc.subjectتبلیغات جنسیتیfa_IR
dc.titleبازنمایی زنان در تبلیغاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تحقیق در ارتباطات.fa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue52
dc.citation.spage115
dc.citation.epage137


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد