دوره 23, شماره 85
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نظریه فطرت، نظریه رسانه طراز انقلاب اسلامی
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2016-05-21)نظریهها ارکان اساسی علوم را تشکیل میدهند؛ چراکه بیشتر تفسیرها و تحلیلها از پدیدههای طبیعی و اجتماعی، در قالب نظریهها صورت میگیرند. پژوهش حاضر با توجه به نقش نظریه در علوم، درصدد است تا با توجه به ویژگیهای ...
-
نحوه بازنمایی سبک زندگی سلامتمحور در رسانههای گروهی، تحلیل محتوای پیامهای سلامتمحور تولید شده در چهار رسانه (رادیو سلامت؛ تلویزیون؛ وبسایت سلامتنیوز و هفتهنامه سلامت)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2016-05-21)از آنجا که بشر امروزی غرق در رسانههای جمعی است، شایسته است با در نظر گرفتن تأثیرات قدرتمند رسانهها، دریابیم که آیا فراگیری و تراکم پیامهای سلامتمحور رسانهای، میتواند بسترساز انتخاب نوعی سبک زندگی سلامتمحور ...
-
مخاطب و پردازش پیامهای متنی و زیرمتنی تلویزیون: تأثیر هدفمندی مخاطب و هماهنگی موضوعی پیامها بر یادآوری
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2016-05-21)توسعه فناوری رسانه، امکان پخش همزمان پیامهای چندگانه را در قالب پیامهای متنی و زیرمتنی در تلویزیون فراهم آورده است. پیامهای متنی، همان برنامههای متعارفی هستند که صفحه نمایش را به خود اختصاص میدهند و پیامهای ...
-
مقایسه گفتمان خبری سایتهای فارسیزبان شبکههای العربیه و بیبیسی مطالعه موردی اعتراضات عمومی در بحرین
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2016-05-21)پژوهش حاضر در پی آن است که چارچوبسازیهای رسانهای را در خصوص اعتراضات عمومی در بحرین، در دو سایت خبری فارسیزبان شبکههای العربیه و بیبیسی مورد مقایسه قرار دهد و ضمن بررسی شباهتها و تفاوتهای انواع گفتمان ...
-
بررسی جامعهشناختی نقش رسانههای جمعی در جامعهپذیری زیستمحیطی نوجوانان شهر تهران (مطالعه موردی سیمای جمهوری اسلامی ایران)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2016-05-21)جامعهپذیری زیستمحیطی یکی از موضوعات جدید و جذاب در حوزه مطالعات جامعهشناسی و به این معناست که نهادها و عوامل اجتماعی کردن و جامعهپذیری در جامعه، از قبیل خانواده، مدرسه، رسانهها و... تا چه ...



