دوره 12, شماره 41
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
صفحات اولیه مقاله
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2020-09-22)
-
نقدشالودهشکنانۀ رمان حرب الکلب الثانیه با تکیه بر نظریۀ تقابلهای دوگانه دریدا
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2020-09-22)رمان به عنوان یکی از دستآوردهای مدرنیته در فرهنگ، توانسته است ابزار بیان ادبی مناسبی برای ساکنان فرهنگهای گوناگون باشد تا رویدادهای پیرامون خود را در فضایی متخیل و با زبانی استعاری بازنمایی کنند. مضمون رمان حرب الکلب ...
-
نمادهای آمیزة مفهومی در حکایتهای کلیله و دمنه بر اساس نظریة فوکونیه و ترنر
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2020-09-22)نظریّة آمیزة مفهومی به ذهن این امکان را میدهد که فضاهای ذهنی متعدّد و مرتبط با هم را که معانی مختلفی دارند به کار گیرد. سپس آنها را با یکدیگر ترکیب کند و این معانی مختلف را به شیوهای کارآمد و درست بررسی کند و به شبکة ...
-
تحلیل عنصر عاطفه در رمان «علی خطی مجهول» اثر الخنساء عباس الشهاب بر اساس نظریه بافت درون زبانی فرث
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2020-09-22)یکی از مهم ترین مسائلی که در واکاوی آثار ادبی به چشم می خورد، بررسی جنبه هایی از زبان با چشم اندازهای اجتماعی و نشانه شناختی آن است. توجه به این مسأله حقیقت و معنای واقعی متن ادبی را آشکار می نماید. برای دریافت حقیقت و ...
-
ارتباط تصویر و متن در تعامل کودک با داستانهای کودکانۀ محمد العبد براساس نظریۀ پری نودلمن
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2020-09-22)داستانهای مصوّر کودکانه باید بهگونهای طراحی شود که بهصورت توأمان کودک را با دو رسانة زبانی و دیداری آشنا نموده و چرخش ناگهانی تمرکز وی از متن به تصویر و بالعکس، کودک را در درک اطلاعات داستان و تعامل اثربخش دچار نارسایی ...



