نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفرخانلو, جلالfa_IR
dc.contributor.authorگیلک, حسینfa_IR
dc.contributor.authorدهبندی, اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:05:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:05:15Z
dc.date.available1399-07-09T11:05:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:05:15Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-23en_US
dc.date.submitted1397-08-01fa_IR
dc.identifier.citationصفرخانلو, جلال, گیلک, حسین, دهبندی, اعظم. (1397). شناسایی و رتبه‌بندی عوامل سازمانی مؤثر بر تسهیم دانش با رویکرد تصمیم‌گیری چندشاخصه. فصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی, 13(48), 83-106.fa_IR
dc.identifier.issn2717-0276
dc.identifier.issn2717-0268
dc.identifier.urihttp://spaps.jrl.police.ir/article_91627.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394798
dc.description.abstractزمینه وهدف: با در اختیار‌داشتن اطلاعات کامل، روشن، دقیق و به موقع، مدیران این امکان را خواهند داشت که تصمیم‌هایی مطمئن و قابل اجرا اتخاذ نمایند، مدیران بایستی بدانند که چگونه دانش سازمان را مدیریت نموده و زمینه‌های شناسایی، جمع‌آوری، دسته‌بندی، سازماندهی، ذخیره، اشتراک و در دسترس قرار‌دادن دانش در سطح سازمان را فراهم کنند شناسایی و اولویت‌بندی عوامل حیاتی پیاده‌سازی تسهیم دانش باعث تسهیل در بهبود فرایندها شده و چنانچه بر اساس اهمیت، موردتوجه قرار گیرند تأثیر زیادی بر موفقیت دارند. تسهیم دانش مؤثر میان کارکنان سازمان‌های اطلاعاتی، یکی از شرایط اساسی کسب شایستگی‌های فردی و سازمانی برای سازمان‌های اطلاعاتی است. مطالعة حاضر با هدف شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر تسهیم دانش و رتبه‌بندی این عوامل انجام شده است تا مدیران و سیاست‌گذاران این حوزه بتوانند بر مبنای این رتبه‌بندی اقدام‌های عملی مناسب انجام دهند. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از بعد ماهیت و روش، توصیفی است. به منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های تهیه شده مبتنی بر روش‌های تصمیم‌گیری چندشاخصه به کار رفته در این پژوهش (روش آزمایش و ارزیابی تصمیم گیری و روش تحلیل شبکه‌ای) استفاده شد که توسط 15 نفر از اعضای جامعة اطلاعاتی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکترا بودند و حداقل 16 سال پیشینة فعالیت در سازمان‌های اطلاعاتی را داشته‌اند تکمیل گردید. داده‌های جمع‌آوری شده توسط نرم افزار سوپر دسیژن[1] تحلیل شد. یافته‌ها ونتیجه‌گیری: با توجه به نتایج حاصل در سازمان‌های اطلاعاتی، ارتباطات، اعتماد و کار گروهی بیشترین اثرگذاری و عوامل پاداش و ساختار سازمانی کمترین اثر را بر تسهیم دانش داشته‌اند. به طور کلی می‌توان گفت، عوامل میان فردی و عوامل نرم سازمانی مانند ارتباطات و اعتماد، نسبت به اقدام‌های مربوط به سازمان مانند ساختار و پاداش بر تسهیم دانش اعضای سازمان‌های اطلاعاتی تأثیر بیشتری دارند.     [1] Superdeicisionfa_IR
dc.format.extent742
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز مطالعات و پژوهش‌های امنیتی ساحفاناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofPolice Protectoral and Security Studies quarterlyen_US
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectارتباطاتfa_IR
dc.subjectتسهیم دانشfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.titleشناسایی و رتبه‌بندی عوامل سازمانی مؤثر بر تسهیم دانش با رویکرد تصمیم‌گیری چندشاخصهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد حقوق بین‌المللfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد حسابداریfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue48
dc.citation.spage83
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد