نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحدی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنورائی, رنیانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:03:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:03:16Z
dc.date.available1399-07-09T11:03:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:03:16Z
dc.date.issued2014-06-22en_US
dc.date.issued1393-04-01fa_IR
dc.identifier.citationاحدی, محمدرضا, نورائی, رنیان. (1393). مطالعه تطبیقی ارتقای ایمن‌سازی شبکه معابر شهری برای معلولان و افراد کم توان جسمی حرکتی. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک, 1393(33), 23-44.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4005
dc.identifier.issn2383-3920
dc.identifier.urihttp://tms.jrl.police.ir/article_18545.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394121
dc.description.abstractآمار سازمان بهداشت جهانی(WHO) بیان‌گرآن است که حدود 10 درصد جمعیت جهان، دارای معلولیت یا به‌نوعی کم‌توانی جسمی- حرکتی هستند. طی دهه گذشته، اقداماتی غیرمنسجم و یک‌پارچه در جهت مناسب‌سازی ساختمان‌ها و معابر شهری صورت گرفته است. به‌عنوان یک قاعده و قانون داخلی و بین‌المللی، تمام افراد جامعه در استفاده از تسهیلات و امکانات عمومی دارای حقوق یکسان هستند و برای شکوفایی استعداد‌ها باید امکانات به‌صورت مساوی در اختیار آنها قرار گیرد. طبق ماده‌های 1، 2 و 3 آئین‌نامه اجرائی، ماده (2) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، ‌کلیة دستگا‌ه‌های اجرایی دولتی و سازمان‌های غیردولتی با امکانات ساختمان‌های با کاربری عمومی مکلفند، قسمت‌های مورد استفاده عمومی اماکن و ساختمان‌ها (خصوصی و دولتی) را مطابق ضوابط مربوط افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی کنند. هم‌چنین طبق ماده 4 آئین‌نامه مذکور، شهرداری‌ها موظف به تجهیز چراغ‌های راهنمای معابر عمومی به علائم صوتی، برجسته‌کردن سطوح پیاده‌روها نزدیک تقاطع‌ها، ایجاد محل ویژه برای توقف وسایل نقلیه معلولان جسمی و حرکتی و رفع موانع و تطبیق مقررات صدور پروانه با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان هستند. در این پژوهش، پس از بررسی مشکلات و استاندارد‌های مربوطه، به ارائه راه‌کار‌هایی درخصوص مناسب‌سازی و ایمن‌سازی شبکه معابر شهری پرداخته می‌شود. روش تحقیق در این پژوهش، بررسی مطالعات اسنادی و برداشت‌های میدانی است. در این راستا ابتدا به معرفی نمونه‌های اجراشده مناسب‌سازی معابر برای استفاده معلولان در ایران و جهان پرداخته شده و در نهایت درجهت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان و افراد کم توان جسمی- حرکتی راه‌کارهایی ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent898
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیکfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Management Studies Quarterly of Traffic police Facultyen_US
dc.subjectمعلولانfa_IR
dc.subjectایمن‌سازیfa_IR
dc.subjectفضاهای شهریfa_IR
dc.subjectافراد کم‌توانfa_IR
dc.subjectمعابر شهریfa_IR
dc.titleمطالعه تطبیقی ارتقای ایمن‌سازی شبکه معابر شهری برای معلولان و افراد کم توان جسمی حرکتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentژوهشکده حمل‌و‌نقل دانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.citation.volume1393
dc.citation.issue33
dc.citation.spage23
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد