| dc.contributor.author | بامداد صوفی, جهانیار | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحی صدقیانی, جمشید | fa_IR |
| dc.contributor.author | خاتمی فیروزآبادی, سیدمحمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتح آبادی, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:56:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:56:46Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:56:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:56:46Z | |
| dc.date.issued | 2018-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-09-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-06-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بامداد صوفی, جهانیار, صالحی صدقیانی, جمشید, خاتمی فیروزآبادی, سیدمحمد, فتح آبادی, حسین. (1397). معرفی الگوی سازمان دانشبنیان برای ارتش ج.ا.ایران. فصلنامه علمی راهبرد دفاعی, 16(4), 129-167. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1723 | |
| dc.identifier.uri | https://ds.sndu.ac.ir/article_411.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/391855 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق در راستای پاسخگویی به این سؤال اساسی است که الگوی دانشبنیان نمودن ارتش ج.ا.ایران کدام است؟ پس از مطالعه مبانی نظری و پیشینه، ابعاد و مؤلفهها شناسایی و دادهها و یافتهها تجزیهوتحلیل شدند. این تحقیق بر مبنای دستاوردها از نوع کاربردی و بر مبنای اهداف از نوع توصیفی- تحلیلی بوده و با روش پیمایشی دادهها گردآوری شده است. جامعه آماری تحقیق نیز مشتمل بر خبرگان دانشگاهی و فرماندهان ارتش ج.ا.ایران بوده و از روش نمونهگیری تصادفی ساده و نمونهگیری قضاوتی استفاده شده و دادهها به روش میدانی و کتابخانهای و با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری شدهاند. اهمیت موضوع تحقیق به جایگاه گذار از سازمان منبعمحور به سازمان دانشمحور در راستای سیاستهای کلان و اسناد بالادستی مربوط میشود. نتیجه حکایت از آن دارد که تمرکز بیشتر بر ساختار ویژه میتواند راه رسیدن ارتش ج.ا.ایران را به سمت دانشبنیان شدن هموارتر سازد. نتایج تحقیق نشان داد که الگوی مفهومسازی دانشبنیان ارتش ج.ا.ایران شامل «ابعاد زیرساختی سازمان دانشبنیان» و «ابعاد فرایندی سازمان دانشبنیان» بهعنوان متغیرهای مستقل اصلی و «جوامع دانشی»، «سرمایه فکری»، «ساختار ویژه موقت» و «راهبردهای دانشی» بهعنوان متغیرهای میانجی و «سازمان دانشبنیان» بهعنوان متغیر وابسته میباشد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی راهبرد دفاعی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Defence Studies | en_US |
| dc.subject | سازمان دانشبنیان | fa_IR |
| dc.subject | جوامع دانشی | fa_IR |
| dc.subject | راهبرد دانشی | fa_IR |
| dc.subject | ارتش ج.ا.ایران | fa_IR |
| dc.title | معرفی الگوی سازمان دانشبنیان برای ارتش ج.ا.ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار پژوهش عملیاتی – دانشگاه علامة طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد پژوهش عملیاتی – دانشگاه علامة طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار مهندسی صنایع – دانشگاه علامة طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای پژوهش عملیاتی – دانشگاه علامة طباطبائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 129 | |
| dc.citation.epage | 167 | |