نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسین زاده, بابکfa_IR
dc.contributor.authorرضوی, علی اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:45:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:45:02Z
dc.date.available1399-07-09T10:45:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:45:02Z
dc.date.issued2008-07-22en_US
dc.date.issued1387-05-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-01en_US
dc.date.submitted1394-10-11fa_IR
dc.identifier.citationحسین زاده, بابک, رضوی, علی اصغر. (1387). بررسی میزان تأثیر برنامه‌های درسی آموزش ابتدایی بر تقویت بعد عاطفی رفتار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 4(15), 1-13.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_518263.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387965
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی میزان تأثیر برنامه‌های درسی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی بر تقویت بعد عاطفی رفتار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران انجام گرفته است.<br /> روش مطالعه تحقیق توصیفی از نوع مقطعی است. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دوره کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 253 نفر بود که تا سال 86-85 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه آن نیز بر اساس جدول مورگان (Morgan) به تعداد 153 نفر تعیین گردید که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بسته پاسخ تحقیق ساخته است که با توجه به فرضیه‌ها و به شیوه مقیاس لیکرت انجام می‌شود. توزیع این پرسشنامه پس از تعیین روایی و اعتبار میان نمونه آماری انجام شده است. در پایان به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از روش‌های آماری توصیفی از قبیل توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار و جداول آماری مربوط به آن استفاده گردید. در بخش آمار استنباطی نیز با توجه به ترتیبی بودن مقیاس اندازه‌گیری و به منظور مقایسه بین اثربخشی برنامه‌های درسی آموزش ابتدایی دانشجویان سال‌های مختلف تحصیلی با فرضیه‌ها از آزمون خی دو (chi – square) استفاده شد. این فعالیت‌ها با بهره‌گیری از نرم‌افزار spss صورت گرفت و نتایج بدست آمده نشان می‌دهد برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی در برقراری ارتباط محبت‌آمیز، تشویق در کشف خلاقیت و نوآوری ذهنی، شناسایی نیازهای روحی و روانی و علاقه آنها نسبت به به کارگیری زبان فارسی با کودکان در این دوره به طور مشابه و یکسان در سال‌های تحصیلی مختلف تأثیرگذار بوده است.<br />fa_IR
dc.format.extent433
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectآموزش ابتداییfa_IR
dc.subjectعواطفfa_IR
dc.titleبررسی میزان تأثیر برنامه‌های درسی آموزش ابتدایی بر تقویت بعد عاطفی رفتار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علوم تربیتی – عضوهیأت علمی و مدیر گروه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابلfa_IR
dc.contributor.departmentفوق لیسانس کتابداری – عضو هیأت علمی و مدیر پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابلfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue15
dc.citation.spage1
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد