نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهادری جهرمی, ثمینهfa_IR
dc.contributor.authorچراغپور, روح‌الهfa_IR
dc.contributor.authorپایان, سهیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:59Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:59Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-03en_US
dc.date.submitted1398-07-11fa_IR
dc.identifier.citationبهادری جهرمی, ثمینه, چراغپور, روح‌اله, پایان, سهیلا. (1398). پیش‌بینی عملکرد تحصیلی بر اساس سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 14(60), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_668733.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387945
dc.description.abstractاین مطالعه با هدف پیش‌بینی عملکرد تحصیلی بر اساس سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر بندرعباس در سال تحصیلی 98-1397 بودند. نمونه پژوهش 600 دانش‌آموز (300 دختر و 300 پسر) بود که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های عملکرد تحصیلی (صالحی، 1392)، سرزندگی تحصیلی (دهقانی‌زاده و حسین‌چاری، 1391)، انگیزش پیشرفت (هرمانز، 1970) و خوش‌بینی تحصیلی (بیرد و همکاران، 2010) استفاده شد. داده‌ها در نرم‌افزار SPSS-19 با روش‌های ضرایب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با مدل همزمان تحلیل شدند. نتایج تحلیل‌ها نشان داد که سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوش‌بینی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان رابطه مثبت و معنادار داشتند. همچنین، متغیرهای سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوش‌بینی تحصیلی به طور معناداری توانستند 23 درصد از تغییرات عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان را تبیین نمایند (01/0P<). بنابراین، برای بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان توصیه می‌گردد که از طریق کارگاه‌های آموزشی میزان سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوش‌بینی تحصیلی آنان افزایش یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectسرزندگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectانگیزش پیشرفتfa_IR
dc.subjectخوش‌بینی تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.titleپیش‌بینی عملکرد تحصیلی بر اساس سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه جامعه‌شناسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه جامعه‌شناسی، واحد کهنوج، دانشگاه آزاد اسلامی، کهنوج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه معارف اسلامی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue60
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد