| dc.contributor.author | بهادری جهرمی, ثمینه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | چراغپور, روحاله | fa_IR | 
| dc.contributor.author | پایان, سهیلا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:44:59Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:44:59Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T10:44:59Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T10:44:59Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-10-03 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-07-11 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | بهادری جهرمی, ثمینه, چراغپور, روحاله, پایان, سهیلا. (1398). پیشبینی عملکرد تحصیلی بر اساس سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوشبینی تحصیلی در دانشآموزان. فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی, 14(60), 0-0. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735.7659 |  | 
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_668733.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387945 |  | 
| dc.description.abstract | این مطالعه با هدف پیشبینی عملکرد تحصیلی بر اساس سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوشبینی تحصیلی در دانشآموزان انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر بندرعباس در سال تحصیلی 98-1397 بودند. نمونه پژوهش 600 دانشآموز (300 دختر و 300 پسر) بود که با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای عملکرد تحصیلی (صالحی، 1392)، سرزندگی تحصیلی (دهقانیزاده و حسینچاری، 1391)، انگیزش پیشرفت (هرمانز، 1970) و خوشبینی تحصیلی (بیرد و همکاران، 2010) استفاده شد. دادهها در نرمافزار SPSS-19 با روشهای ضرایب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با مدل همزمان تحلیل شدند. نتایج تحلیلها نشان داد که سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوشبینی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان رابطه مثبت و معنادار داشتند. همچنین، متغیرهای سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوشبینی تحصیلی به طور معناداری توانستند 23 درصد از تغییرات عملکرد تحصیلی دانشآموزان را تبیین نمایند (01/0P<). بنابراین، برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان توصیه میگردد که از طریق کارگاههای آموزشی میزان سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوشبینی تحصیلی آنان افزایش یابد. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی | fa_IR | 
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | سرزندگی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | انگیزش پیشرفت | fa_IR | 
| dc.subject | خوشبینی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR | 
| dc.title | پیشبینی عملکرد تحصیلی بر اساس سرزندگی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و خوشبینی تحصیلی در دانشآموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، گروه جامعهشناسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، گروه جامعهشناسی، واحد کهنوج، دانشگاه آزاد اسلامی، کهنوج، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، گروه معارف اسلامی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 14 |  | 
| dc.citation.issue | 60 |  | 
| dc.citation.spage | 0 |  | 
| dc.citation.epage | 0 |  |