نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمودپور, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorفرخی, نورعلیfa_IR
dc.contributor.authorدرتاج, فریبرزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:54Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:54Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-12en_US
dc.date.submitted1398-01-23fa_IR
dc.identifier.citationمحمودپور, سعید, بهرامی, هادی, فرخی, نورعلی, درتاج, فریبرز. (1397). توانایی کودکان پیش‌دبستانی برای تمایز میان حق استفاده و حق مالکیت. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 14(57), 121-134.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_665417.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387919
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی توانایی کودکان پیش‌دبستانی برای تمایز میان هدیه، خرید و عاریه انجام شد. پژوهش حاضر کاربردی از نوع کمی بود. جامعه آماری پژوهش کودکان پیش‌دبستانی شهرستان پاکدشت در سال تحصیلی 97-1396 بودند. نمونه پژوهش شامل 25 نفر (10 دختر و 15 پسر) بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه ساختاریافته درباره مفاهیم هدیه (حق با خود بردن شی)، خرید (حق مالکیت بر شی) و عاریه (حق استفاده از شی) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی سوال‌های مصاحبه توسط متخصصان تایید و پایایی آن با روش مصححان مطلوب گزارش شد. برای تحلیل داده‌ها از روش آزمون تی تک-نمونه‌ای و نرم‌افزار SPSS-19 استفاده شد. نتایج نشان داد که کودکان پیش‌دبستانی درک می‌کنند که در عاریه فقط حق استفاده از شی را دارند، اما حق مالکیت و بردن شی را با خود ندارند. همچنین در خرید و هدیه حق استفاده، حق مالکیت و حق بردن شی را با خود دارند. علاوه بر آن حق مالکیت و حق با خود بردن در هدیه و خرید به طور معناداری بیشتر از عاریه بود و بین میزان آنها در هدیه و خرید تفاوت معناداری وجود نداشت. بین حق استفاده در هدیه، خرید و عاریه تفاوت معناداری وجود نداشت (05/0<P). با توجه به نتایج توصیه می‌گردد که به کودکان پیش‌دبستانی تمایز میان حق استفاده، حق مالکیت و حق با خود بردن بر اساس مفاهیم هدیه، خرید و عاریه آموزش داده شود.fa_IR
dc.format.extent2216
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectکودکان پیش‌دبستانیfa_IR
dc.subjectحق استفادهfa_IR
dc.subjectحق مالکیتfa_IR
dc.titleتوانایی کودکان پیش‌دبستانی برای تمایز میان حق استفاده و حق مالکیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران(نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue57
dc.citation.spage121
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد