نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, سید احمدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سیده بتولfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:51Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:51Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-26en_US
dc.date.submitted1396-06-04fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, سید احمد, حسینی, سیده بتول. (1397). بررسی اثربخشی برنامه درسی غیر رسمی (فعالیت های فوق برنامه) بر افزایش مهارت های اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 13(55), 132-148.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_544677.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387903
dc.description.abstractچکیده:<br /> هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی برنامه درسی غیر رسمی (فعالیت های فوق برنامه) بر افزایش مهارت های اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران بود. طرح کلی پژوهش یک طرح نیمه آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون به همراه گروه کنترل بود. روش نمونه گیری نیز به صورت خوشه ای چند مرحله ای بود و تعداد نمونه های انتخاب شده نیز به منظور انجام این پژوهش، 30 نفر بودند. گردآوری داده ها به وسیله پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون (1983) انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-20 و با آزمون تحلیل کواریانس انجام گردید. تجزیه و تحلیل داده ها پس از اجرای برنامه درسی غیر رسمی (فعالیت های فوق برنامه) نشان داد، تفاوت معناداری بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس‌آزمون گروه آزمایش، پس از کنترل تفاوت های اولیه در پیش‌آزمون در میزان مهارت های اجتماعی وجود دارد (001/0>P). به عبارت دیگر، ارائه برنامه درسی غیر رسمی یا فعالیت های فوق برنامه بر افزایش مهارت های اجتماعی مناسب دانشجومعلمان تأثیرگذار می باشد. <br /> واژه های کلیدی: برنامه درسی غیر رسمی (فعالیت های فوق برنامه)، مهارت های اجتماعی، پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون، روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ایfa_IR
dc.format.extent489
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectواژه های کلیدی: اثربخشیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی غیر رسمی (فعالیت های فوق برنامه)fa_IR
dc.subjectمهارت های اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی برنامه درسی غیر رسمی (فعالیت های فوق برنامه) بر افزایش مهارت های اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارگروه علوم تربیتی، واحدلامرد ،دانشگاه آزاد اسلامی ،لامرد ،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue55
dc.citation.spage132
dc.citation.epage148


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد