نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری هرندی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorمیرشاه جعفری, سید ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorکریمی هرندی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:50Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:50Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-11en_US
dc.date.submitted1396-02-21fa_IR
dc.identifier.citationجعفری هرندی, رضا, میرشاه جعفری, سید ابراهیم, کریمی هرندی, سمیه. (1397). تحلیل میزان تأثیر کارکردهای فعالیت های گروهی در فرایند یاددهی یادگیری از دیدگاه دبیران متوسطه اول شهر اصفهان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 13(55), 1-20.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_544683.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387897
dc.description.abstractهدف تحقیق حاضر، بررسی میزان تأثیر کارکردهای فعالیت‌های گروهی در فرایند یاددهی یادگیری از دیدگاه دبیران متوسطه اول شهر اصفهان می‌باشد. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری شامل 443 نفر از دبیران علوم اجتماعی، علوم تجربی و کار و فناوری مشغول به تدریس در نواحی شش گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 96-1395 بود. حجم نمونه، بر اساس جدول مورگان 205 نفر تعیین گردید. افراد نمونه با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه محقق ساخته حاوی 30 گویه بسته پاسخ بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به کمک نظر متخصصان تایید شد. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ 90/0 به دست آمد که نشان دهنده پایایی مناسب پرسشنامه بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS در سطح آمار توصیفی و سطح آمار استنباطی (آزمون‌‌ های t تک نمونه‌ای و تحلیل واریانس) و پس از اطمینان از نرمال بودن توزیع داده ها محاسبه شد. نتایج پژوهش نشان داد؛ کارکردهای شناختی فعالیت‌های گروهی در فرایند یاددهی یادگیری به میزان زیاد تاثیر دارند. کارکردهای عاطفی فعالیت‌های گروهی در فرایند یاددهی یادگیری به میزان زیاد تاثیر دارند. کارکردهای مهارتی فعالیت‌های گروهی در فرایند یاددهی یادگیری به میزان زیاد تاثیر دارند. همچنین بین دیدگاه‌های دبیران در زمینه میزان تأثیر کارکردهای شناختی، عاطفی و مهارتی با توجه به جنس پاسخگویان و سنوات خدمت پاسخگویان تفاوت معنادار وجود نداشت. اما با توجه به مدرک تحصیلی پاسخگویان و همچنین ناحیه محل خدمت پاسخگویان بین دیدگاه-های دبیران در زمینه میزان تأثیر کارکردهای شناختی، عاطفی و مهارتی تفاوت معنادار وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent479
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectکارکردهای فعالیت گروهیfa_IR
dc.subjectفرایند یاددهی- یادگیریfa_IR
dc.subjectدبیران متوسطه اولfa_IR
dc.subjectشهر اصفهانfa_IR
dc.titleتحلیل میزان تأثیر کارکردهای فعالیت های گروهی در فرایند یاددهی یادگیری از دیدگاه دبیران متوسطه اول شهر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه قم، قم، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدبیر آموزش و پرورش جلگه، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue55
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد