نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهومن, عباسfa_IR
dc.contributor.authorاکبری زردخانه, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorزندی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:36Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:36Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-03-15en_US
dc.date.submitted1394-12-25fa_IR
dc.identifier.citationهومن, عباس, اکبری زردخانه, سعید, مرادی, علیرضا, زندی, سعید. (1395). شیوه های مواجهه با تعارض در بین والدین دانش آموزان دارای رفتار بهنجار و نابهنجار روان شناختی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 11(46), 141-160.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_525055.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387816
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای انواع تدابیر والدین دانش آموزان دارای رفتار  بهنجار و نابهنجار روان­شناختی درمواجهه با تعارضات بود. این مطالعه از نوع توصیفی بوده و جامعه آماری آن را کلیه دانش­آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه دارای رفتار بهنجار و نابهنجار روان‌شناختی دبیرستان‌های شهر تهران و والدین آن‌ها تشکیل می­دادند. نمونه مورد مطالعه شامل 538 (278 دختر و 260 پسر) دانش‌آموز دارای رفتار بهنجار و 112 (72 دختر و 40 پسر) دانش‌آموز دارای رفتار نابهنجار از این جامعه بود که با نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس تجدیدنظرشده تدابیر تعارض و فهرست تجدیدنظرشده علائم روان­شناختی بودند. یافته­های پژوهش نشان داد که در هنگام بروز تعارض‌های خانوادگی، والدین نوجوانان بهنجار (نسبت به والدین نوجوانان نابهنجار) بیشتر از تدابیر سازنده مبتنی بر استدلال استفاده می‌کنند. هم‌چنین والدین نوجوانان بهنجار (نسبت به والدین نوجوانان نابهنجار) هنگام بروز تعارض‌های خانوادگی، از تدابیر غیرسازنده مبتنی بر پرخاشگری کلامی و خشونت بدنی کمتر استفاده می‌کنند؛ بنابراین، به نظر می­رسد که احتمالاً رفتار فرزندان آن دسته از والدینی که تدابیر مناسبتری در زمان بروز مشکلات اتخاذ می­کنند، سالم­تر و بهنجارتر باشد. <br />fa_IR
dc.format.extent583
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectتعارضfa_IR
dc.subjectرفتارfa_IR
dc.subjectبهنجارfa_IR
dc.subjectنابهنجارfa_IR
dc.titleشیوه های مواجهه با تعارض در بین والدین دانش آموزان دارای رفتار بهنجار و نابهنجار روان شناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روانشناسی، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue46
dc.citation.spage141
dc.citation.epage160


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد