| dc.contributor.author | میرهاشمی, دکتر مالک | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مصلحی جویباری, میترا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شریفی, دکتر نسترن | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:44:30Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:44:30Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T10:44:30Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T10:44:30Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-04-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-02-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-02-06 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-11-17 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | میرهاشمی, دکتر مالک, مصلحی جویباری, میترا, شریفی, دکتر نسترن. (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای مقابله ای با رویکرد شناختی رفتاری مثبت گرا بر شادکامی دانش آموزان متوسطه دارای مشکلات سازگاری. فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی, 10(42), 54-71. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735.7659 |  | 
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_519906.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387780 |  | 
| dc.description.abstract | هدف مطالعۀ حاضر تأثیر آموزش مهارتهای مقابلهای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبتگرا بر شادکامی دانش آموزان متوسطه دارای مشکلات سازگاری بود. تحقیق براساس مطالعات آزمایشی میدانی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. با معرفی معلمان، اجرای آزمونها و غربالگری، از بین جامعه دانشآموزان دختر 15-14ساله دارای مشکلات سازگاری دورۀ متوسطه اول شهرستان ساری در سال تحصیلی 94– 1393، 40 نفر انتخاب و با استفاده از روش آرایش تصادفی، 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر گروه کنترل قرار گرفتند. ابزار سنجش پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. سپس دانش آموزان گروه آزمایش به مدت 14 جلسه (هر هفته دو جلسه 5/1ساعته)، تحت آموزش مهارتهای مقابلهای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبتگرا(فریدنبرگ، b2010) قرار گرفته و گروه کنترل هیچ گونه آموزشی را دریافت نکرد. نتایج تحلیل کوواریانس بیانگر تفاوت معنادار شادکامی در بین گروه آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بوده که نشان میدهد آموزش مهارتهای مقابلهای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبت گرا می تواند به عنوان یک روش مداخله ای مفید جهت افزایش شادکامی و در نتیجه کارآمدی بهتر دانش آموزان دارای مشکلات سازگاری بکار رود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 693 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی | fa_IR | 
| dc.subject | شادکامی | fa_IR | 
| dc.subject | دانش آموزان ناسازگار | fa_IR | 
| dc.subject | مهارتهای مقابلهای | fa_IR | 
| dc.subject | شناختی-رفتاری | fa_IR | 
| dc.subject | روانشناسی مثبت | fa_IR | 
| dc.title | اثربخشی آموزش مهارتهای مقابله ای با رویکرد شناختی رفتاری مثبت گرا بر شادکامی دانش آموزان متوسطه دارای مشکلات سازگاری | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران. | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 10 |  | 
| dc.citation.issue | 42 |  | 
| dc.citation.spage | 54 |  | 
| dc.citation.epage | 71 |  |