نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرهاشمی, دکتر مالکfa_IR
dc.contributor.authorمصلحی جویباری, میتراfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, دکتر نسترنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:30Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:30Z
dc.date.issued2015-04-21en_US
dc.date.issued1394-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-06en_US
dc.date.submitted1394-11-17fa_IR
dc.identifier.citationمیرهاشمی, دکتر مالک, مصلحی جویباری, میترا, شریفی, دکتر نسترن. (1394). اثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله ای با رویکرد شناختی رفتاری مثبت گرا بر شادکامی دانش آموزان متوسطه دارای مشکلات سازگاری. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 10(42), 54-71.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_519906.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387780
dc.description.abstractهدف مطالعۀ حاضر تأثیر آموزش مهارت­های مقابله­ای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبت­گرا بر شادکامی دانش آموزان متوسطه دارای مشکلات سازگاری بود. تحقیق براساس مطالعات آزمایشی میدانی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. با معرفی معلمان، اجرای آزمون­ها و غربالگری، از بین جامعه دانش‌آموزان دختر 15-14ساله دارای مشکلات سازگاری دورۀ متوسطه اول شهرستان ساری در سال تحصیلی 94– 1393، 40 نفر انتخاب و با استفاده از روش آرایش تصادفی، 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر گروه کنترل قرار گرفتند. ابزار سنجش پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. سپس دانش آموزان گروه آزمایش به مدت 14 جلسه (هر هفته دو جلسه 5/1ساعته)، تحت آموزش مهارت­های مقابله­ای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبت­گرا(فریدنبرگ، b2010) قرار گرفته و گروه کنترل هیچ گونه آموزشی را دریافت نکرد. نتایج تحلیل کوواریانس بیانگر تفاوت معنادار شادکامی در بین گروه آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون بوده که نشان می­دهد آموزش مهارت‌های مقابله­ای با رویکرد شناختی-رفتاری مثبت گرا می تواند به عنوان یک روش مداخله ای مفید جهت افزایش شادکامی و در نتیجه کارآمدی بهتر دانش آموزان دارای مشکلات سازگاری بکار رود.fa_IR
dc.format.extent693
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectدانش آموزان ناسازگارfa_IR
dc.subjectمهارت‌های مقابله‌ایfa_IR
dc.subjectشناختی-رفتاریfa_IR
dc.subjectروانشناسی مثبتfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله ای با رویکرد شناختی رفتاری مثبت گرا بر شادکامی دانش آموزان متوسطه دارای مشکلات سازگاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue42
dc.citation.spage54
dc.citation.epage71


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد