نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریفیان, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorرئوفی, مرحوم محمد حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:20Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:20Z
dc.date.issued2005-12-22en_US
dc.date.issued1384-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-07en_US
dc.date.submitted1394-10-17fa_IR
dc.identifier.citationشریفیان, لیلا, رئوفی, مرحوم محمد حسین. (1384). بررسی نقش مدیریت مشارکتی بر میزان اثربخشی رفتار سازمانی مدیران، ازدیدگاه دبیران و دبیرستانهای دخترانه منطقه 5 آموزش و پرورش استان تهران در سال تحصیلی 84-1383. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 2(5), 1-20.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_518821.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387724
dc.description.abstractپژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت مشارکتی بـ ر میـزان اثربخشـیرفتار سازمانی مدیریت مدیران از دیدگاه دبیران دبیرستانهای دخترانه منطقه 5 آمـوزشو پرورش استان تهران در سال 48-1383 انجام شده است فرضیه اصلی این پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت مشارکتی و اثربخشی رفتار سازمانی مدیران پرداختـه اسـت. فرضیات فرعی پژوهش به شرح زیر می باشد:  بین مدیریت مشارکتی و انعطاف پذیری مدیران رابطه وجود دارد _بین مـدیریتمشارکتی و روابط انسانی مدیران رابطـه وجـود دارد. بـین مـدیریت مشـارکتی و ایجـادگروههای کاری رابطه وجود دارد و بـین مـدیریت مشـارکتی و بهـره گیـری از روشـهاینوین آموزشی رابطه وجود دارد.  جامعه آماری این پژوهش تمامی دبیران دبیرستانهای دخترانه منطقه 5 آموزش و پرورش استان تهران می باشند که از این میان 279 نفر به عنوان نمونه آمـاری در نظـرگرفته شده اند  . تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد و شیوه اجـرای آنبصورت میدانی و یـا اسـتفاده از پرسشـنامه و روش جمـع آوری اطلاعـات کتابخانـه ای،اسنادی و میدانی می باشد.   تحلیل آماری داده ها حاصل از ضریب همبستگی پیرسـون نشـان مـی دهـد بـینمدیریت مشـارکتی و اثربخشـی رفتـار سـازمانی مـدیران رابطـه معنـ اداری وجـود دار د. همچنین بـین مـدیریت مشـارکتی و انعطـاف پـذیری مـدیر، روابـط انسـانی مـدیر، ایجـادگروههای کاری و بهره گیری از روشهای نوین آموزشی نیز رابطه معناداری وجود دارد.  نتایج حاصل از بررسی تأثیر جمعی متغیرهـای مسـتقل مـدیریت مشـارکتی بـراثربخشی رفتار سازمانی مدیران از طریق رگرسیون چند متغیـره بـه روش گـام بـه گـام نشان می دهد که کلیه این متغیرها دارای تاثیری مثبت و باعث اثربخشی رفتـار سـازمانیمدیران گردیده است.fa_IR
dc.format.extent1201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectمشارکتfa_IR
dc.subjectمدیریت مشارکتیfa_IR
dc.subjectتصمیم گیری مشارکتیfa_IR
dc.subjectاثربخشیfa_IR
dc.subjectرفتار سازمانیfa_IR
dc.titleبررسی نقش مدیریت مشارکتی بر میزان اثربخشی رفتار سازمانی مدیران، ازدیدگاه دبیران و دبیرستانهای دخترانه منطقه 5 آموزش و پرورش استان تهران در سال تحصیلی 84-1383fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentsfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد