نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:16Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:16Z
dc.date.issued2007-06-22en_US
dc.date.issued1386-04-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-07en_US
dc.date.submitted1394-10-17fa_IR
dc.identifier.citationزارع, فاطمه. (1386). بررسی جایگاه مدیریت دانش بر اساس نظریه نوناکا و رابطه آن با فرهنگ سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 3(11), 1-16.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_518760.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387701
dc.description.abstractدر این پژوهش، نظر به مؤلفه های اصلی نظریه نوناکا: اجتماعی شدن، برونی سازی، ترکیب و درونی سازی، جایگاه مدیریت دانش در سازمان الف<sup><sup>[1]</sup></sup> مورد بررسی قرار گرفته و به دنبال آن هستیم که بدانیم مدیریت دانش و مؤلفه های آن در سازمان الف از چه جایگاهی برخوردار است و رابطه آن با فرهنگ سازمانی به چه شکل است.  جامعه آماری این پژوهش را مدیران، میانی سازمان الف در سال 78-68 تشکیل می دهند که نمونه ای با حجم 30 نفر به روش تصادفی ساده از این جامعه انتخاب گردید.  این اقدام با نظر به گستره حجم جامعه آماری مدیران که مشتمل بر 55 نفر م یباشند انجام شده است. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه مدیریت دانش 62 سؤال و فرهنگ سازمانی 46 سؤال استفاده شده است. برای یقین روایی پرسشنامه مدیریت دانش در نتیجه محاسبه آلفای کرونباخ 9039/ 0 و فرهنگ سازمانی 9262/ 0 می باشد.  تحلیل داده ها نشان داده است که برونی سازی در قلمرو مدیریت دانش در سازمان الف از بالاترین جایگاه برخوردار است. سپس به ترتیب ترکیب،  درونیسازی و اجتماعی شدن در مراتب بعدی قرار گرفته اند. همچنین بر اساس نتایج به دست آمده میان فرهنگ سازمانی و اجتماعی شدن، ترکیب و درونی سازی رابطه معناداری وجود دارد ولی میان فرهنگ سازمانی و برونی سازی رابطه معناداری وجود ندارد. پس  میتوان گفت که مدیران در سازمان الف بیش از آن که تمایل به درونی کردن دانش و رقابت با یکدیگر داشته باشند تمایل به تشریک و تبادل دانش و تجارب خود با یکدیگر دارند که خرده فرهنگهای سازمانی در سازمان الف بر این مورد بی تأثیر است.fa_IR
dc.format.extent1159
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectنظریه نوناکاfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.subjectاجتماعی شدنfa_IR
dc.subjectبرونی سازیfa_IR
dc.subjectترکیبfa_IR
dc.subjectدرونی سازیfa_IR
dc.titleبررسی جایگاه مدیریت دانش بر اساس نظریه نوناکا و رابطه آن با فرهنگ سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی واحد بجنوردfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue11
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد