| dc.contributor.author | زارع داویجانی, علیرضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:44:08Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:44:08Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T10:44:08Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T10:44:08Z |  | 
| dc.date.issued | 2009-05-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1388-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-01-01 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-10-11 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | زارع داویجانی, علیرضا. (1388). تأثیر آشنایی با فنآوری اطلاعات و ارتباطات در پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی, 5(18), 1-21. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735.7659 |  | 
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_518234.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387653 |  | 
| dc.description.abstract | فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) یک تخصص میان رشتهای است که جهت ایجاد امکان ارتباط از راه دور، دسترسی به اطلاعات و جلوگیری از انباشت و انحصار آن مورد استفاده قرار میگیرد (به نقل از شریفی، 1383). در عصر فناوری پیشرفته، ثروت پایدار یک جامعه، استعداد نیروی ماهر و خلاق آن جامعه است و پیشرفت و رفاه هر جامعه به مغزهای آن بستگی دارد (دیوید السون، 1377). و از آنجایی که منابع انسانی بیشترین تأثیرپذیری را از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و رسانهها دارند، بدیهی است کشورهایی که بتوانند برای خود منابع انسانی توسعه یافتهای تدارک ببینند، ثروت خود را پایدار و ماندنی کردهاند (کرمپور، 1382). و بیتردید تقویت نیروی ماهر و مبتکر بستگی به آموزش دارد. آموزشی که با اصول آموزشی نوین و روزآمد ارائه شود. (دیوید السون، 1377). آنچه امروزه در نظام آموزشی عالی مطرح میشود، استفاده از فناوریهای جدید (جهت آسانسازی یادگیری) و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان است (پورجمشیدی، 1381).<br /> این پژوهش به بررسی تأثیر رابطه آشنایی با فنآوری اطلاعات و ارتباطات در پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن میپردازد. مطالعه حاضر بر روی 160 نفر از دانشجویان و به وسیله پرسشنامهای محقق ساخته و با کمک نرمافزار SPSS انجام شد تا تأثیر میزان آشنایی مختلف (کم و زیاد) با (ICT)، جنسیت و میزان آشنایی مختلف با (ICT) در دو جنس دختر و پسر بر پیشرفت تحصیلی بررسی شود. نتایج حاصل بوسیله آزمون t استیودنت در دو گروه مستقل و تحلیل واریانس عاملی مورد مقایسه قرار گرفت. بنابر نتایج به دست آمده مشخص گردید که جنسیت نقشی در پیشرفت تحصیلی ندارد، در صورتی که آشنایی کم و زیاد با فنآوری اطلاعات و ارتباطات بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر دارد | fa_IR | 
| dc.format.extent | 439 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی  پژوهشنامه تربیتی | fa_IR | 
| dc.subject | فناوری | fa_IR | 
| dc.subject | اطلاعات | fa_IR | 
| dc.subject | ارتباطات | fa_IR | 
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | جنسیت | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش | fa_IR | 
| dc.subject | آشنایی | fa_IR | 
| dc.subject | شبکه | fa_IR | 
| dc.subject | ICT | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر آشنایی با فنآوری اطلاعات و ارتباطات در پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضوهیأت علمی دانشگاه پیام نور | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 5 |  | 
| dc.citation.issue | 18 |  | 
| dc.citation.spage | 1 |  | 
| dc.citation.epage | 21 |  |