نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرادفر, میثمfa_IR
dc.contributor.authorغضبان‌زاده, رضیهfa_IR
dc.contributor.authorهنرمند دربادام, مناfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, محبوبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:41:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:41:48Z
dc.date.available1399-07-09T10:41:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:41:48Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-03en_US
dc.date.submitted1398-11-14fa_IR
dc.identifier.citationرادفر, میثم, غضبان‌زاده, رضیه, هنرمند دربادام, منا, موسوی, محبوبه. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 13(1), 91-104.fa_IR
dc.identifier.issn2717-1329
dc.identifier.issn2717-1337
dc.identifier.urihttp://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_665966.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386859
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر شناسایی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلی بود. این مطالعه نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه پژوهش همه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر اهواز در سال تحصیلی 98-1397 بودند. برای انتخاب نمونه از میان اعضای جامعه تعداد 50 نفر با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به روش تصادفی به دو گروه مساوی تقسیم شدند. گروه آزمایش 10 جلسه 70 دقیقه‌ای با روش آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی آموزش دید و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. ابزارهای تحقیق شامل پرسشنامه‌های خودکارآمدی تحصیلی (جینکز و مورگان، 1999) و خوش‌بینی تحصیلی (بیرد و همکاران، 2010) بودند که پایایی آنها با روش آلفای کرونباخ به‌ترتیب 90/0 و 94/0 محاسبه شد. داده‌ها با روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی به طور معناداری باعث افزایش خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان شد (05/0>P). بر اساس نتایج برای بهبود خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان می‌توان اقدام به آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی کرد.fa_IR
dc.format.extent250
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.subjectراهبردهای شناختی و فراشناختیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدی تحصیلیfa_IR
dc.subjectخوش‌بینی تحصیلیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خودکارآمدی و خوش‌بینی تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، گروه روان‌شناسی، واحد ورامین- پیشوا، دانشگاه آزاد اسلامی، ورامین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، گروه روانشناسی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage91
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد