| dc.contributor.author | ناستی زایی, ناصر | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابیلی, خدایار | fa_IR |
| dc.contributor.author | نادری, ابوالقاسم | fa_IR |
| dc.contributor.author | اورعی یزدانی, بدرالدین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:41:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:41:33Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:41:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:41:33Z | |
| dc.date.issued | 2014-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-02-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ناستی زایی, ناصر, ابیلی, خدایار, نادری, ابوالقاسم, اورعی یزدانی, بدرالدین. (1393). رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس سازمانی مدیران و معلمان مدارس شهر زاهدان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 8(1), 9-23. doi: 27 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1329 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1337 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/27 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_541131.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386778 | |
| dc.description.abstract | <span>مطالعه حاضر با هدف سنجش رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس کارکنان انجام گرفت. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع آوری دادهها توصیفی ازنوع همبستگی بود. 548 مدیر و معلم مدارس شهر زاهدان در سال تحصیلی 93-92 به شیوه نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه بود که دارای 3 بعد روحیه (محقق ساخته)، بعد عزت نفس سازمانی پیرس و دیگران (1989)و بعد مشارکت سازمانی (محقق ساخته) بوده است. برای تعیین روایی پرسشنامه از روش روایی ظاهر و روایی محتوا استفاده شد. برای تعیین پایایی از آزمون آلفا کرونباخ استفاده شد که برای روحیه (812/0)، عزت نفس سازمانی (754/0)، مشارکت سازمانی (834/0) محاسبه شد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با کمک نرم افزار spss17 استفاده شد. یافتهها نشان داد بین مشارکت سازمانی و روحیه کارکنان رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. همچنین بین مشارکت سازمانی و عزت نفس سازمانی کارکنان رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. با توجه به این یافتهها میتوان نتیجهگیری کرد که سازمانها با بکارگیری سبک مدیریت مشارکتی میتوانند سطح روحیه و عزت نفس کارکنان خود را بهبود بخشند.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 271 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/27 | |
| dc.subject | روحیه | fa_IR |
| dc.subject | عزت نفس سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت مشارکتی | fa_IR |
| dc.subject | مشارکت سازمانی | fa_IR |
| dc.title | رابطه مدیریت مشارکتی با روحیه و عزت نفس سازمانی مدیران و معلمان مدارس شهر زاهدان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجو | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی ،واحد علوم و تحقیقات زاهدان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 9 | |
| dc.citation.epage | 23 | |