نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقری پشتگل, زهراfa_IR
dc.contributor.authorسامری, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:41:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:41:00Z
dc.date.available1399-07-09T10:41:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:41:00Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-01en_US
dc.date.submitted1395-04-11fa_IR
dc.identifier.citationباقری پشتگل, زهرا, سامری, مریم. (1395). نقش خود نظم‌دهی و مؤلفه‌های آن بر توانایی آینده پژوهی و ماندگاری تحصیلی سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه ارومیه. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 10(4), 9-29.fa_IR
dc.identifier.issn2717-1329
dc.identifier.issn2717-1337
dc.identifier.urihttp://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_536471.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386578
dc.description.abstractپژوهش حاضر در پی بررسی نقش خود نظم­دهی و مؤلفه‌های آن بر توانایی آینده پژوهی و ماندگاری تحصیلی سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه ارومیه است. این پژوهش، توصیفی- همبستگی، به لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمع آوری داده‌ها، میدانی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان بزرگسال شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسال شهر ارومیه در سال تحصیلی 95-1394 بودند (5102 نفر). حجم نمونه با جدول کرجسی و مورگان 357 نفر و به روش تصادفی طبقه‌ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. بمنظور جمع آوری اطلاعات؛ پرسشنامه‌های؛ خودنظم دهی و مؤلفه‌های آن (اونیل و هانگ، 2001)، آینده پژوهی (پارسا، کشاورزی و دهقانی، 1390) و ماندگاری تحصیلی (تلو، 2008) استفاده شدند. نتایج نشان داد که بین خودنظم دهی و مؤلفه‌های آن با توانایی آینده پژوهی و ماندگاری تحصیلی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. خودنظم دهی 7/41 درصد روی توانایی آینده پژوهی و 3/25 درصد روی ماندگاری تحصیلی در سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه ارومیه نقش دارد. بین توانایی آینده پژوهی، ماندگاری تحصیلی و خود نظم دهی (برنامه ریزی، خودارزیابی و تلاش) به لحاظ جنسیت بین متعلمان بزرگسالان تفاوت وجود دارد و پسران از دختران میانگین بالاتری داشتند، ولی مؤلفه خودکارآمدی به لحاظ جنسیت بین متعلمان بزرگسالان مقطع متوسطه شهر ارومیه هیچ تفاوتی نداشت. با توجه به نتایج حاصله، می‌توان از خودنظم دهی و مؤلفه‌های آن در راستای تقویت و توسعه توانایی آینده پژوهی و بالا بردن میزان ماندگاری متعلمان بزرگسال در عرصه تحصیلی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent446
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.subjectخود نظم‌دهی و مؤلفه‌های آنfa_IR
dc.subjectتوانایی آینده پژوهیfa_IR
dc.subjectماندگاری تحصیلیfa_IR
dc.subjectسوادآموزان بزرگسالfa_IR
dc.titleنقش خود نظم‌دهی و مؤلفه‌های آن بر توانایی آینده پژوهی و ماندگاری تحصیلی سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه ارومیهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، ارومیه، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage9
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد