نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاخلاقیان, زهراfa_IR
dc.contributor.authorلطیفی, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorرضایی دهنوی, صدیقهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:53Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:53Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-15en_US
dc.date.submitted1398-06-24fa_IR
dc.identifier.citationاخلاقیان, زهرا, لطیفی, زهره, رضایی دهنوی, صدیقه. (1398). اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارت‌های زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دختران نوجوان. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, 7(13), 117-134. doi: 10.30497/edus.2020.75356fa_IR
dc.identifier.issn2423-7396
dc.identifier.issn2538-5461
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30497/edus.2020.75356
dc.identifier.urihttp://esi.journals.isu.ac.ir/article_75356.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386199
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی به شیوه‌های نوین و فعال بر هوش اخلاقی نوجوانان دختر مقطع متوسطه انجام گرفته است. طرح پژوهش نیمه تجربی و از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه می‌باشد. جامعه آماری پژوهش مشتمل بر نوجوانان دختر مقطع متوسطه دوره اول ناحیه 3 شهر اصفهان بوده است که با استفاده از نمونه‌گیری دردسترس مبتنی بر ملاک های ورود و خروج تعداد 50 نفر به تصادف انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. در ابتدا هر دو گروه در مرحله پیش آزمون به پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل(2005) پاسخ دادند سپس گروه آزمایش در 12 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش قرار گرفت؛ در حالی که هیچ مداخله‌ای برای گروه گواه انجام نشد. هر دو گروه مجدداً در مراحل پس‌آزمون و پیگیری توسط پرسشنامه مذکور ارزیابی شدند. داده‌ها با استفاده از روش تحلیل اندازه‌های تکراری مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که مهارت‌های زندگی اسلامی به شیوه نوین و فعال نمرات هوش اخلاقی و مؤلفه‌های آن شامل عمل کردن مبتنی بر اصول، ارزشها و باورها، راستگویی، استقامت و پافشاری برای حق، مسئولیت پذیری برای تصمیمات شخصی، اقرار به اشتباهات، خدمت به دیگران، بخشش اشتباهات خود و دیگران، وفای به عهد و علاقه مند بودن به دیگران را در مرحله پس آزمون و پیگیری افزایش داده است (05/0≥p). می‌توان بیان نمود که از آموزش مهارت‌های زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی‌ به شیوه‌های فعال و نوین می‌توان در جهت افزایش هوش اخلاقی نوجوانان دختر استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent837
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانfa_IR
dc.publisherThe Women's College of the Imam Sadiq Universityen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتی از دیدگاه اسلامfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Science from Islamic Point of Viewen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30497/edus.2020.75356
dc.subjectآموزش مهارت‌های زندگی اسلامیfa_IR
dc.subject‌هوش اخلاقیfa_IR
dc.subjectنوجوانانfa_IR
dc.subject* روانشناسیfa_IR
dc.titleاثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارت‌های زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دختران نوجوانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue13
dc.citation.spage117
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد