دوره 2, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • ارائه الگوی مفهومی مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی اسلامی 

    عزتی, میترا؛ صالحی, منصوره (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2015-01-21)
    هدف مقاله حاضر شناسایی مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی با تأکید بر آموزه‌های اسلامی است. فرهنگ، مبنای تحول سازمانی است. جوهره اصلی فرهنگ سازمانی، الگوی مفروضات اساسی مربوط به فرهنگ آن سازمان است. روش تحقیق این پژوهش از نوع ...

  • تحلیل محتوای قرآن کریم بر اساس مفهوم تفکر انتقادی 

    محمدی پویا(بیجوند), فرامرز؛ صالحی, اکبر (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2015-01-21)
    هدف پژوهش حاضر شناسایی مصادیق تفکر انتقادی در قرآن کریم است که برای دستیابی به آن از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. بدین ترتیب، ابتدا، با مطالعه نظری به تحلیل تفکر انتقادی و تبیین مؤلفه‌های آن پرداخته و سپس محتوای قرآن ...

  • مفهوم‌شناسی و کارکردهای هنجار 

    باقری, فریبرز (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2015-01-21)
    هنجارها در حیات انسان، نقشی بیش از تصویری ایفا می‌کنند که در چارچوب دروس تخصصی روانشناسی بالینی، علوم تربیتی و در نظریه‌های جامعه‌شناختی ترسیم می‌شود. دامنه تأثیر هنجارها به گستردگی تمامی ابعاد زندگی ...

  • تبیین و نقد عاملیت اخلاقی در نظریه یادگیری شناختی اجتماعی 

    اشعری, زهرا؛ حسنی, محمد (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2015-01-21)
    در میان قلمروهای مختلف تربیتی، اخلاق یکی ازبرجسته‎ترین حوزه‎هایی است که دال بر عاملیت انسان است؛ زیرا مسؤولیت و پاسخگویی انسان را در برابر انجام یا ترک عمل می‌طلبد. بر این اساس، چگونگی تربیت کارآمد در حوزه اخلاق در گرو ...

  • علیت جهان‌شناختی، عاملیت انسانی و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه غزالی 

    باقری نوعپرست, خسرو؛ باقری, محمدزهیر (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2015-01-21)
    در این مقاله سعی شده است دیدگاه تربیتی غزالی در بستر رویکردهای جهان‌شناختی و انسان‌شناختی وی بررسی شود. در حوزه جهان‌شناسی، با این‏که غزالی روابط علت و معلولی را به نقد می‌کشد، رابطه علت و معلولی مقتدرانه و یگانه میان خدا ...

  • پدیدارشناسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی پنهان در دروس معارف اسلامی 

    ادیب, یوسف؛ سرداری, مرضیه (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2015-01-21)
    با توجه به تأثیر برنامه درسی پنهان و اهمیت دروس معارف اسلامی در آموزش عالی، پژوهش حاضر در صدد کشف و شناسایی تجربه زیسته دانشجویان و اثرات تلویحی و ضمنی ناخواسته برنامه درسی پنهان برای دروس معارف می‌ باشد  این پژوهش با ...