نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی بیگی, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorمنتظرصاحب, زهراfa_IR
dc.contributor.authorشاهمرادی, مهناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:19Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:19Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-01en_US
dc.date.submitted1396-02-11fa_IR
dc.identifier.citationعلی بیگی, امیرحسین, منتظرصاحب, زهرا, شاهمرادی, مهنا. (1397). بررسی فهم دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی دانشگاه رازی از تنوع‌زیستی و عوامل مؤثر بر آن. فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, 7(2), 39-48. doi: 10.30473/ee.2019.5601fa_IR
dc.identifier.issn2322-3057
dc.identifier.issn2538-5984
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/ee.2019.5601
dc.identifier.urihttp://ee.journals.pnu.ac.ir/article_5601.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386013
dc.description.abstractهدف کلی این پژوهش ترکیبی، بررسی فهم و درک دانشجویان رشته­ های کشاورزی و منابع­ طبیعی دانشگاه رازی از تنوع­ زیستی و عوامل مؤثر بر آن بود. با توجه به کاهش روزافزون تنوع­ زیستی و نقش انسان در کاهش روند آن، این پژوهش، دانشجویان رشته‏­ های کشاورزی و منابع­طبیعی که با کشاورزان و تنوع ­زیستی ارتباط بسیاری دارند را مورد بررسی قرار داد. این پژوهش از نوع ترکیبی کیفی-کمی به توالی اکتشافی بود. طرح تحقیق در بخش کیفی، مطالعه مورد و در بخش کمی، توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی، صاحب­نظران تنوع­ زیستی در استان کرمانشاه بود که نمونه ­گیری به روش گلوله برفی انجام شد. جامعه آماری در بخش کمی شامل دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته­ های کشاورزی و منابع­طبیعی دانشگاه رازی بود (1718=N) که 323 تن از آنها به‌عنوان نمونه و به روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها در بخش کیفی، مصاحبه عمیق نیمه­ ساختارمند و در بخش کمی، پرسش‌نامه محقق ساخته بود. نتایج بخش کیفی نشان داد که برای بررسی فهم دانشجویان از تنوع­زیستی 5 مقوله­ اصلی شامل مفهوم تنوع­زیستی، اهمیت تنوع­زیستی، حفاظت از تنوع ­زیستی، تهدیدهای تنوع ­زیستی و مسئولیت انسان در قبال تنوع­ زیستی باید بررسی شود. نتایج بخش کمی نشان داد که دانشجویان وضعیت نامطلوبی از فهم تنوع ­زیستی و مقوله­ های آن دارند. از نظر رشته­ تحصیلی، مقطع تحصیلی، سن و تأهل، تفاوت معنی­داری بین فهم دانشجویان از تنوع­زیستی وجود داشت.fa_IR
dc.format.extent958
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofEnvironmental Education and Sustainable Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/ee.2019.5601
dc.subjectتنوع‌زیستیfa_IR
dc.subjectمقوله‌های تنوع‌زیستیfa_IR
dc.subjectفهمfa_IR
dc.subjectعوامل مؤثر بر فهمfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleبررسی فهم دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی دانشگاه رازی از تنوع‌زیستی و عوامل مؤثر بر آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.departmentپردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.departmentپردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage39
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد