نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشرف‌الدین, سیدحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:23:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:23:09Z
dc.date.available1399-07-09T10:23:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:23:09Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-09-24en_US
dc.date.submitted1392-07-02fa_IR
dc.identifier.citationشرف‌الدین, سیدحسین. (1392). رویکردی دینی به اخلاق رسانه (با محوریت رسانۀ ملی). اخلاق وحیانی, 3(2), 105-151.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3025
dc.identifier.urihttp://ethics.isramags.ir/article_10525.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380625
dc.description.abstractبا رویکرد ارزشی و هنجاری، همۀ کنش‌های ارادی و اختیاری انسان، بدون استثنا، محکوم قواعد و معیارهای اخلاقی‌اند و ناگزیر با یکی از الزامات دوگانه ایجابی و سلبی (بایدها و نبایدهای عقل عملی) یا شق ثالث (قطب خنثی و عاری از هر نوع الزام هنجاری بر پایۀ منطق سه‌قطبی) منطبق خواهند بود. ارتباطات جمعی، به عنوان یکی از عرصه‌های گستردۀ ارتباطات انسانی با میانجی‌گری فناوری‌های رسانه‌ای نیز علاوه بر پذیرش اجتناب‌ناپذیر این اصل جهانشمول، به دلیل برجستگی موقعیت، اهمیت و حساسیت کارکردی، گستره و عمق تأثیر، تنوع محصولات، تکثر و تعدد مخاطبان، و نقش محوری آن در بازخوانی، بازتولید، ویرایش و اشاعۀ فرهنگ، بیش از سایر عرصه‌ها به ضرورت متابعت اختیاری یا اجباری از قواعد ارزشی، دستورالعمل‌های اخلاقی و الگوهای رفتاری موجه و دارای پشتوانه‌های نظری و فرهنگی، محکوم شده‌اند. این نوشتار در صدد است تا با ارجاع به بنیادهای بینشی و ارزشی اسلام، الزامات و مرجحات عام هنجاری و باید‌ها و نبایدهای اخلاقی هدایت‌گر ارتباطات جمعی را با رویکردی دینی و با هدف تأمین یکی از ملزومات حرفه‌ای یک رسانۀ دینی یا دارای رسالت و کارکرد دینی، استنباط و عرضه کند.fa_IR
dc.format.extent1034
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم وحیانی معارجfa_IR
dc.relation.ispartofاخلاق وحیانیfa_IR
dc.subjectرفتارfa_IR
dc.subjectارزشfa_IR
dc.subjectهنجارfa_IR
dc.subjectاخلاقfa_IR
dc.subjectفقهfa_IR
dc.subjectاخلاق حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.titleرویکردی دینی به اخلاق رسانه (با محوریت رسانۀ ملی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموختۀ حوزۀ علمیه و استادیار مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره.fa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage105
dc.citation.epage151


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد