نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمظلومیان, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:22:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:22:39Z
dc.date.available1399-07-09T10:22:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:22:39Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-24en_US
dc.date.submitted1398-04-03fa_IR
dc.identifier.citationمظلومیان, سعید. (1398). نیازسنجی آموزشی براساس روش دیکوم و استاندارد آموزشی 10015. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 6(41398), 89-106. doi: 10.30473/etl.2019.5838fa_IR
dc.identifier.issn2345-6523
dc.identifier.issn2345-6531
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/etl.2019.5838
dc.identifier.urihttp://etl.journals.pnu.ac.ir/article_5838.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380455
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی نیازهای آموزشی براساس روش دیکوم و استاندارد آموزشی ایزو 10015 می باشد. جامعه آماری مهندسان پروژه شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی بودند که بطور هدفمند تعداد 103 نفر از مورد تحقیق قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته است که پرسشنامه اول براساس الزامات استاندارد ایزو 10015 و پرسشنامه دوم براساس روش دیکوم و نظر مهندسان خبره پروژه، شایستگی ها و صلاحیت های مهندس پروژه در سه بعد دانش، نگرش و مهارت، تدوین و پس از محاسبه روایی و پایایی، اجرا گردید. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش ترکیبی و شامل دو بخش کیفی و کمی است.<br /> یافته های پژوهش حاکی از آن است بین وضعیت موجود و مطلوب نیازسنجی آموزشی براساس استاندارد آموزشی 10015 از دیدگاه مهندسان پروژه تفاوت معناداری وجود دارد و "مستند ساختن و تعیین استانداردهای لازم جهت شناخت شایستگی های مورد نیاز هر شغل" دارای بالاترین اولویت می باشد. همچنین یافته ها نشان می دهد که براساس روش دیکوم، مهندسان پروژه دارای شش وظیفه ی اصلی و سی وظیفه فرعی می باشند. بررسی نیازهای آموزشی مهندسان پروژه در سه بعد  دانش، مهارت و نگرش نیز براساس روش دیکوم نشان می دهد که تفاوت معناداری بین وضعیت موجود و مطلوب وجود دارد.  نتایج پژوهش نشان می دهد که در بعد دانش، مؤلفه ی "آشنایی با مدیریت دانش"، در بعد مهارت، مؤلفه ی "تسلط به اصول و فنون مذاکره" و در بعد نگرش، مؤلفه ی "قدرت انعطاف پذیری" دارای بالاترین اولویت می باشد که به عنوان مهم ترین نیازهای آموزشی مهندسان پروژه به حساب می آیند.fa_IR
dc.format.extent321
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in School and Virtual Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/etl.2019.5838
dc.subjectنیازسنجی آموزشیfa_IR
dc.subjectاستاندارد آموزشی 10015fa_IR
dc.subjectروش دیکومfa_IR
dc.titleنیازسنجی آموزشی براساس روش دیکوم و استاندارد آموزشی 10015fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه پیام نور شیرازfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue41398
dc.citation.spage89
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد